به گزارش ایرنا، فرشاد پیله چی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد،افزود: جهاد دانشگاهی ماموریت های خود را منطبق بر نقشه جامع علمی کشور پیش می برد و تاکنون نیز در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دستاوردهای خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این نهاد در 31 استان کشور واحد استانی داشته و دارای سه دانشگاه، پنج موسسه آموزش عالی، 40 مرکز علمی کاربردی، 25 پژوهشکده، سه پژوهشگاه و 143 مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت است.
پیله چی ادامه داد: این نهاد با چنین ظرفیت گسترده ای همواره بال مفیدی در کنار دولت بوده و تلاش کرده بخشی از نیازها و مسایل کشور را حل کند.
رییس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: این نهاد از سال 83 تاسیس شده و با چهار معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی و همچنین مرکز جامع علمی کاربردی و مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال در حال فعالیت است.
پیله چی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید نقش و ماموریت مشخصی داشته و منطبق با آن جلو برود،اظهار داشت: برای نخستین بار طرح آمایش علم و فناوری قزوین با محوریت پژوهشگران جهاد دانشگاهی انجام شد و نتایج آن می تواند به عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه متوازن استان قزوین باشد.
وی با اشاره به تاسیس اولین مرکز درمان ناباروری استان قزوین توسط جهاد دانشگاهی از سال 92، گفت: با همت پزشکان و متخصصان این مرکز تاکنون بیش از 500 فرزند با موفقیت متولد شده اند.
پیله چی در ادامه از برنامه ریزی این نهاد برای احداث مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی در زمینی با 10هزار متر مربع خبر داد و افزود: با ساخت این مجتمع فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در این مکان متمرکز خواهد شد.
رییس جهاد دانشگاهی قزوین، هزینه ساخت این مجتمع را حدود 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی رایزنی های انجام شده تلاش می شود بخشی از این اعتبارات از محل بودجه ملی، قسمتی از اعتبارات استانی و بخش بزرگتر آن خصوصا در حوزه درمانی از محل مشارکت های خیرین تامین شود.
پیله چی با اشاره به شیوع بعضی از سرطان ها خصوصا سرطان پستان در بانوان، گفت: جهاد دانشگاهی به منظور کنترل و پیشگیری از این نوع سرطان تلاش های خود را در این جهت متمرکز خواهد کرد.
وی در ادامه از تالیف کتب آموزش انگلیسی Eight در 16 جلد توسط جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد و افزود: این کتاب ها که مهرماه سال جاری به چاپ نهایی خواهند رسید از چند سال پیش برای کشورهای مسلمان تدوین شده و به عنوان یک پروژه ملی تحت پشتیبانی قزوین در حال طی مراحل نهایی است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.