به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت صنعت مرغ و تخم مرغ استان که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: متاسفانه قیمت نهاده های دامی در سطح جهانی و کشوری به دلیل نوسانات ارزی افزایش یافته اما دولت برای رفع این مشکل، نهاده های مورد نیاز این بخش را خریداری و به صورت متمرکز وارد کشور کرده است.
به گفته وی، اتحادیه ها و بخش های خصوصی استان برای جذب سهم مورد نیاز خود از سویا و کنجاله با ارز 42 هزار ریالی باید اقدام کنند تا در آینده با مشکلی روبرو نباشیم.
حبیبی ادامه داد: استاندار قزوین نیز به طور شفاهی و کتبی با وزیر تعاون و کار در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی طیور استان اقدام به عمل آورده و امیدواریم زمینه ثبت نام واحدهای تولیدی جهت بهره مندی از تسهیلات یاد شده فراهم شود.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین مرغ و تخم مرغ را یکی از کالاهای اساسی در سبد خانوارها دانست و تصریح مرد: نوسانات موجود در این حوزه باید با حساسیت مورد رصد قرار گرفته و هر نوع اقدامی را برای رفع مشکلات پیش روی آن به عمل آورد.
حبیبی یادآور شد: با توجه به حساسیت های موجود، سازمان جهاد کشاورزی استان هر 2 هفته یک مرتبه جلسه ای را با تشکل ها و اتحادیه های فعال این صنعت برگزار کند تا بتوان با رصد به موقع مشکلات آنان را مرتفع ساخت.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه در ستاد تنظیم بازار قزوین مساله قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ با حضور مسئولان مرتبط مطرح و مسائل و مشکلات آن مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.
حبیبی به اهمیت جوجه ریزی در صنعت طیور اشاره کرد و گفت: کاهش این میزان در هر فصل موجب افزایش نسبی قیمت مرغ می شود که خوشبختانه افزایش جوجه ریزی ها در سه ماه امسال نگرانی ها را در این خصوص از میان برده و امیدواریم پیش بینی های لازم برای جلوگیری از کمبود مرغ در ماه های آینده نیز صورت گیرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.