به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه امروز برای خروج از وضعیت اسفبار اجتماعی جامعه خود باید حال فرهنگمان را خوب کنیم، اظهار داشت: متاسفانه این روزها و در حالی که خود را موظف به تامین مایحتاج های روزمره زندگی خود می دانیم، نوع نگاه ما به فرهنگ این گونه است که مولفه ایجاد و مهیای این مساله دولت باید باشد.
اکبر اسکندری نژاد ادامه داد: این مساله وجه تمایز ما با کشورهای توسعه یافته است چرا که یکی از شاخصه های توسعه یافتگی، مصرف کالاهای فرهنگی بوده تا جایی که اگر امروز تنها به اندازه یک هزارم ایجاد و توسعه مراکز اقتصادی خود به ساخت اماکن هنری اقدام می کردیم به طور قطع حال فرهنگ ما این گونه نبود.
این مسئول اضافه کرد: این روزها هر قدر بازار متلاطم طلا، ارز و خودرو در کشور با صف های طولانی روبرو است در کشورهای توسعه این مساله برای گالری های فرهنگی آنان اتفاق می افتد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه امیدواریم دغدغه تولید و فروش کالاهای فرهنگی در کشور ما رو به روز توسعه بیابد، یادآور شد: بدون شک مولفه عرضه فرهنگ، تولیدات آثار هنرمندان آن است که موجب ثیقل روح و روان جامعه می شود تا جایی که اگر برپایی چنین نمایشگاه هایی به نهادهای عمومی واگذار نمی شد امروز بعد از گذشت یک دهه ما شاهد برپایی بیش از دومین نمایشگاه های هنری بودیم.
دومین نمایشگاه از امروز تا 12 مرداد ماه جاری با شعار هر خانه یک اثر هنری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.