به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه اجرای طرح های نیمه تمام بار سنگینی را بر دوش نظام و دولت گذاشته و برای انجام آن باید با استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی و عمومی غیردولتی اقدام کرد.
این مقام عالی استان با بیان اینکه حداقل 30 درصد از طرح های عمرانی استان را به لحاظ اعتباری باید به بخش خصوصی واگذار کرد، یادآور شد: واگذاری ها باید طوری باشد تا طرح ها برای بخش خصوص علاوه بر جذابیت و درآمدهای قابل توجه، توجیه اقتصادی نیز برای این بخش به همراه داشته باشد.
زاهدی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته باید عزم خود را برای جذب اعتبارات تخصیص یافته جزم کنیم و اگر مدیر دستگاهی تا پایان سال مالی نتواند موفق به انجام این کار شود، جا به جایی لازم صورت می گیرد.
استاندار اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین دولت و مجلس برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی و عمومی غیردولتی صورت گرفت که با استفاده از آن می توان مقتدرانه دیدگاه های نظام را اجرایی کنیم.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه جاده قزوین - کلاچای متوقف شده اما تعطیل نشده، افزود: این طرح برای تعطیلی منتظر رای هیات سه نفره است اما درصدد رفع مشکلات پیش رو هستیم.
این مسئول در پایان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی از مدیران برای اجرای طرح های بزرگ حمایت می کنند اما قبل از آغاز هر پروژه ای باید هماهنگی های لازم به عمل آید.

**بانک جامع طرح های قابل واگذاری به بخش خصوص تهیه شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: اطلاعات مربوط به طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان پراکنده بود و این مساله باعث سردرگمی برخی سرمایه گذاران شده که لازم است در این زمینه بانک اطلاعاتی جامع ای تهیه شود.
علی فرخزاد ادامه داد: مدیران دستگاه ها در جلسات ستاد سرمایه گذاری و کارگروه ها باید حضوری پررنگ داشته تا از دوگانگی و پراکندگی سرمایه گذاران در طرح های نیمه تمام جلوگیری شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به تخلف های صورت گرفته در ساخت اتاقک های نگهبانی در باغستان ها، دستور العمل اعطای مجوز برای ساخت آنها تغییر یافته و تنها به اراضی 2 هزار تا سه هزار متر مربع مجوز احداث 20 متر فضا در یک طبقه صادر می شود.
به گفته معاون عمرانی استاندار قزوین، 200 درخواست برای برپایی کانکس در باغستان ها وجود داشت که با آن موافقت شد.
این مسئول ادامه داد: با احداث پایانه صادراتی در ستاد سرمایه گذاری استان به دلیل واقع شدن مکان یاد شده در دل باغ ها و مشکلات احتمالی در آینده، مخالفت به عمل آمد.
فرخزاد در پایان تاکید کرد: در شهرهای شال و اسفرورین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته که با نظر مثبت این نقاط در قالب طرح جامع قرار گرفتند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.