به گزارش ایرنا، عبدالله آقا علیخانی روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار از اداره کل بازرسی قزوین افزود: بر همین اساس رسیدگی به مسایل مربوط به زمین و پیشگیری از تخلفات در این حوزه از جمله در بحث معاملات، واگذاری ها و تغییر کاربری ها در کنار نظارت بر بهره برداری از منابع آبی و روند انسداد چاه های غیرمجاز از اولویت های ما در سال جاری به شمار می رود.
وی اظهار داشت: سازمان بازرسی با ارایه مشاوره به مدیران و دستگاه ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و فساد اداری تلاش می کند.
آقاعلیخانی، بازرسی های این اداره کل را در بازگشت اموال و دارایی هایی که به موجب تخلف و جرم بدست سودجویان و مجرمان درآمده به بیت المال را بسیار موثر دانست و گفت: به عنوان نمونه تنها در یک مورد بازرسی و در فرایندی پیچیده موفق شده ایم 700 میلیارد ریال را به نفع دولت به عنوان مالیات وصول کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین در حوزه نظارت بر زمین موفق شدیم 700 هکتار زمین که سال ها در اختیار فردی بود و اقدام به اجرای طرح مربوطه نمی کرد را بازپس گرفته و خلع ید شد.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها با مشکلات جدی روبرو هستیم اما تلاش داریم با تشدید نظارت و بازرسی ها تخلفات در این حوزه را به کم ترین حد ممکن برسانیم، اظهار داشت: در 1600 مورد معاملات مربوط به شهرداری ها نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد شده است.
آقاعلیخانی در ادامه خواستار توجه بیشتر به موضوع انتصاب مدیران شد و اظهار داشت: انتظار می رود قبل از تعیین مدیران دستگاه ها و ارتقای آنان سوابق افراد بررسی شده و نظرات اداره کل بازرسی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به کمبود فضای اداری بازرسی استان قزوین،اظهار داشت: با هدف رفع این کمبود و ایفای بهتر وظایف کارکنان این دستگاه، احداث ساختمان الحاقی در زمینی به وسعت 2 هزار و 100 متر آغاز شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.