به گزارش ایرنا، علی فرخزاد عصر سه شنبه در جلسه بررسی طرح قطار سریع السیر قزوین – هشتگرد افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری، استانداری قزوین با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برای انجام برخی کارها از جمله فراهم سازی زیرساخت های لازم، واگذار اراضی تعیین شده، معافیت های مالیاتی و گمرکی به همراه ارائه مشوق های تسهیلاتی متعهد شدند.
این مسئول با اشاره به بهره برداری از عملیات 2 خطه شدن ریل آهن قزوین – تهران و خط آهن قزوین – رشت در سال جاری، اضافه کرد: طرح های یاد شده به همراه احداث بزرگراه های قزوین – تنکابن و قزوین – کلاچای بدون شک ظرفیت های جدیدی را در این منطقه ایجاد می کند که باید در بازنگری پروژه مترو قزوین – هشتگرد دیده شوند.
در ادامه، رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور پژوهش در این جلسه اظهار داشت: طرح اولیه این پروژه به صورت جدی در سال 91 آغاز و پس از مدتی نیز راکد ماند.
علامرضا منیری ادامه داد: مترو قزوین – هشتگرد در طرح اولیه به طول 74 کیلومتر و 7 ایستگاه در نظر گرفته شد که ظرفیت جا به جایی 13 هزار و 451 مسافر در ساعت را داشت.
این مسئول مطالعات امکان سنجی سیستم ریلی بین شهری قزوین – هشتگرد یادآور شد: براساس برآوردهای اولیه، برای احداث هر کیلومتر مترو برروی زمین 800 تا 900 میلیارد ریال با احداث ابنیه ها هزینه نیاز است.
تفاهم نامه مترو قزوین – هشتگرد 26 اردیبهشت ماه سال جاری ما بین استاندار قزوین به نمایندگی از دولت و سه مجموعه سرمایه گذاری گیرین اویل به نمایندگی فخرالدین ریاحی، کیا اطلس اکسون به نمایندگی محمد مرتضی جوادی و شرکت راهبرد سازه به نمایندگی کوروش رحمانی منعقد شده بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.