به گزارش ایرنا، ماها الداوی روز سه شنبه در نشست مشترک با رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین که با موضوع بررسی طرح جامع سلامت استان قزوین برگزار شد،افزود: این سفر به منظور تبادل تجربیات در حوزه بهداشت اجتماعی انجام شده است.
وی، آشنایی با ساختار اجتماعی طرح جامع سلامت، چگونگی همکاری ها و در گام بعدی آشنایی با جزییات عملی سازی ایده های قزوین در حوزه بهداشت اجتماعی و مشارکت جامعه این استان در ارتقای سطح سلامت و بهداشت را از دیگر اهداف این سفر 2 روزه عنوان کرد.
الداوی ادامه داد: هدف دیگر ما این است که تجربیات گذشته قزوین را در حوزه طرح جامع سلامت به صورت مکتوب نه تنها در سطح کشورهای منطقه بلکه در سطح جهانی منتشر کنیم تا دست اندرکاران حوزه بهداشت در دنیا با آن آشنا شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: ابتکار طرح جامع سلامت قزوین به سال 86 برمی گردد که در آن یک برنامه مدون برای ارتقای سلامت شهروندان با همکاری دستگاه های مختلف تهیه شد.
دکتر منوچهر مهرام افزود: این اقدام با برنامه ای منسجم در سال های گذشته نماد کار تیمی در حوزه ارتقای بهداشت در سطح استان و کشور محسوب شده و به نوعی توانسته است در طول چند سال گذشته سرمایه اجتماعی برای اقدامات سلامت محور در سطح قزوین را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: این طرح کارگروه های مختلفی دارد که مصوبات خود را برای دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی ارسال می کنند.
مهرام ادامه داد: یک دستاورد مهم این طرح در قزوین آن بوده که بیش از 95 درصد از مدیران استان و افراد کلیدی نقش و مسئولیت خود را در حوزه سلامت پذیرفته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین افزود: در قالب این طرح طی پنج سال اخیر 394 پروژه با دستگاه های استانی امضا شده که تاکنون 60 درصد آنها به تعداد 234 مورد اجرا و به پایان رسیده اند.
مهرام اظهار داشت: با اجرای این طرح نرخ اقدام به خودکشی با مداخلات انجام شده یک سوم نسبت به قبل از اجرای آن کاهش یافته و نرخ مرگ و میر و بیماری های گوناگون نیز به واسطه فعالیت های آموزشی این طرح کم شده است.
ماها الداوی به همراه گلن لاوراک مشاور بین المللی، وثیق محمود خان مشاور محله ای در ارتقای سلامت و فاتن بن عبدالعزیز هماهنگ کننده ارتقای سلامت سازمان بهداشت جهانی برای بررسی طرح جامع سلامت قزوین امروز سه شنبه به این استان سفر کرده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.