رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 25 درصد از مرگ‌ومیرها در استان بوشهر ناشی از تصادفات و بیماری‌های غیر واگیر است که باید تلاش کنیم این آمار کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، سعید کشمیری معتقد است برای کاهش این آمار باید قوانین رانندگی بیشتر رعایت شود و فرهنگ خودمراقبتی و رعایت بهداشت عمومی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی با شعار پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه‌ جا بر کاهش مرگ‌ومیرها تأکید جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در سال‌های گذشته کارهای خوبی در حوزه سلامت صورت گرفته که باید تقویت شود ولی باید به یاد داشته باشیم که توسعه تخت‌های بیمارستانی و تأمین امکانات و نیروی انسانی کافی نیست بلکه باید تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی را کاهش دهیم که این کار با خودمراقبتی مردم و اصلاح فرهنگ سلامت، امکان‌پذیر است.

کشمیری افزود: با انجام آزمایش قند خون، چربی خون و کنترل فشارخون می‌توان آمار بیماران دیابتی و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داد.

 وی بیان کرد: در 10 سال گذشته با انجام آزمایش‌های تیروئیدی، نوزادان مشکل‌دار شناسایی و درمان شدند و از عقب‌ماندگی ذهنی آنها پیشگیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش آمار سالمندان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته اکنون 9 درصد سالمند داریم که پیش‌بینی می‌شود در 20 سال آینده این آمار به 30 درصد برسد و ازآنجایی‌که سالمندی مشکلات خاص خودش را دارد باید برنامه‌ریزی لازم برای این امر صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.