علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز تحت نظارت دادگستری و بهزیستی و با همت خیران در شهر اقبالیه کار خود را آغاز کرده است.
این مسئول ادامه داد: براساس این طرح، هیچ نوع دارو درمانی برای معتادان وجود نخواهد داشت و محور و هدف اصلی درمان تغییر در سبک زندگی و بازتوانی و توانبخشی در شخص، براساس یادگیری اجتماعی و قواعد زندگی اجتماعی خواهد بود.
وارثی اضافه کرد: TC، نخستین طرح اجتماع درمان مدار بوده که همه عوامل داخلی در آن از جمله درمانگران، متخصصان، همتایان، کارکنان و افراد بهبود یافته الگوهای نقش مثبت به حساب می آیند.
مدیرکل بهزستی استان قزوین اظهار داشت: ترک جسمی و سم زدایی از دید این نوع درمان تنها آغاز کار به حساب آمده و ضرورت درمان روانشناختی در کنار آن احساس شده و رفتارهایی مانند عاطفه نامناسب، عزت نفس ضعیف و ناامیدی، رفتارهای ضد اجتماعی، تحمل کم برای ناراحتی ها، ناتوانی در حل مشکلات و مهار کردن احساسات (به ویژه خشم و عصبانیت)، احساس گناه، اضطراب و دروغگویی که از جمله خصوصیت های مشترک معتادان محسوب می شود نیازمند درمان و برنامه دقیق درمانی خواهد بود.
وارثی در پایان افزود: در این روش، درمانگران با این نوع درمان به بسیاری از معتادان کمک می کنند تا وابستگی به مواد را ترک کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.