به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در همایش روز صنعت که در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان برگزار شد،افزود: اینکه تصمیمات کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی نمی شود ولی تصمیمات کارگروه ملی ستاد تسهیل به مرحله اجرا در می آید به دلیل این است که استان ها اختیارات لازم را برای حل مشکلات ندارند.
وی با اشاره به لزوم افزایش اختیارات استانداران،گفت: دولت باید به مدیران و استانداران برای حل مشکلات اعتماد کرده و اختیارات لازم را به آنها بدهد چون حل بسیاری از طرح ها در صورت ارسال به تهران زمان بسیاری را صرف خواهد کرد.
زاهدی همچنین گفت: در شرایط ویژه به تصمیمات ویژه و سریع نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: مشکلات زیادی در طرح های صنعتی داریم اما چون مدیر و مسئول مربوطه اختیار لازم را ندارند حتما باید تهران در خصوص آن تصمیم گیری کند که در نتیجه منجر به طولانی شدن پروسه رسیدگی و حل مشکل خواهد شد.
وی همچنین گفت: متاسفانه در آیین نامه ها،مدیریت ها و برنامه های اقتصادی کشور نیز ثبات لازم وجود ندارد و بسیاری از تصمیمات سریع و گذرا است.
زاهدی افزود: به عنوان مثال زمانی شهرک صنعتی کاسپین به عنوان یکی از موفق ترین شهرک های صنعتی کشور با علم بر استفاده از مزیت های شعاع 120 کیلومتری کشور در قزوین راه اندازی شد اما ناگهان شعاع زمینی به هوایی تغییر می یابد و مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی در خصوص مزایای مالیاتی به وجود می آورد.
وی همچنین گفت: در ارتباط با مسائل ارزی نیز بسیار دیر و بدون همه جانبه نگری تصمیم گیری شد.
استاندار قزوین افزود: تازمانی که فضای کسب و کار در کشور بهبود نیابد نمی توانیم با دنیارقابت کرده و سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش،پژوهش و فناوری زیرساخت صنعت کشور است و اگر می خواهیم این بخش در بازارهای جهانی رقابت کند باید به این سه مورد بیشتر توجه کرد.
وی با بیان اینکه شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی بسیار مهم است،افزود: باید بخش خصوصی و دولتی بتوانند به راحتی با رعایت ملاحظات کشور مشکلات خود را مطرح کنند تا نسبت به حل آنها اقدام کنیم.
زاهدی با اشاره به ابهامات اقتصادی در کشور،ادامه داد: امروزه با شرایطی مواجه هستیم که قیمت سکه و طلا به صورت بی سابقه جهش یافته که برخی از علل آن به مدیریت و تصمیمات نادرست یا بی موقع باز می گردد.
وی اظهار داشت: دلایل دیگری نیز وجود دارد که گفته نمی شود که وجود حجم بالایی از نقدینگی در کشور یکی از دلایل آن است.
استاندار قزوین گفت: برخی به طرح بهین یاب دولت و ارائه تسهیلات به بخش های صنعتی،کشاورزی و گردشگری برای ایجاد نقدینگی اشکال گرفته اند درحالی که تسهیلات پرداخت شده در این طرح ها در برابر نقدینگی فعلی عددی نیستند.
زاهدی گفت: سالی 45 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم داده می شود که 100 درصد نیز تخصیص می یابد در حالی که اعتبارات عمرانی به صورت کامل تخصیص نمی یابد.
وی افزود:این 45 هزار میلیارد تومان یارانه تنها در بخش هزینه صرف شده و در تولید و خدمات به کار گرفته نمی شود و در نتیجه بمب نقدینگی در کشور با اعلام رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام به آشفتگی در بازار می انجامد.
استاندار قزوین ادامه داد: متاسفانه در کشور با فساد برخورد سیاسی می شود و به همین دلیل در مبارزه با این موضوع آن گونه که باید موفق نیستیم در حالی که باید با فساد برخورد قانونی کرد و نباید آن را به جناح بندی های سیاسی وارد ساخت.
در این مراسم از صاحبان واحدهای تولیدی برتر استان قزوین تجلیل شد.
3013*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.