به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در همایش روز صنعت که با حضور معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار شد،افزود: 150 میلیون دلار نیز واردات در این مدت به استان صورت گرفته است که بیشتر شامل مواد اولیه و ماشین آلات برای واحدهای تولیدی استان بوده است.
وی همچنین گفت: قزوین در بازسازی واحدهای تولیدی رتبه پنجم کشور را دارد که نشان می دهد مشارکت خوبی در این زمینه در استان وجود دارد و امیدواریم این رویه ادامه یابد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در بخش بازرسی اخیرا با توجه به بخشنامه ستاد تنظیم بازار واحدهایی که ارز 42 هزار ریالی دریافت کرده اند کنترل می شوند و در این راستا تنها مرجع بازرسی استان سازمان صنعت و تنها مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان است.
وی اظهار داشت: اعتماد سازی و شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی به نفع ملت و دولت است و به نظرات بخش خصوصی نیز در این زمینه اعتقاد داریم.
پرزحمت با اشاره به مشکلات ارزی بوجود آمده طی ماه های اخیر، افزود: 12 واحد استان ارز 42 هزار ریالی دریافت کرده اند و باید برای جلوگیری از افزایش قیمت و عرضه کالاها توسط بازرسان سازمان کنترل شوند.
وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و 930 فقره پروانه صنعتی با اشتغالزایی 105 هزار شغل در استان صادر شده و جایگاه خوبی در تولید در اختیار استان است.
پرزحمت اضافه کرد: در استان قزوین همکاری استانداری یا صنعت و سایر دستگاههای اجرایی خوب است و در ستاد های تسهیل اقدامات قابل توجهی برای حل مشکلات تولیدکنندگان صورت گرفته است.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین همچنین گفت: یک هزار و 250 طرح صنعتی در استان وجود دارد که از 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تکمیل آنها برای 50 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته سه هزار و 80 واحد تولیدی استان تسهیلات دریافت کردند و مشکلات 433 واحد تولیدی نیز با تصویب ستاد استانی برای حل به کارگروه ملی ارسال شد.
پرزحمت افزود: کارگروه ملی بسیار آسان تر از کارگروه استانی برخورد می کند و در تصمیم گیری و مصوبه کردن بسیار زود تر دست به اقدام می زند.
وی همچنین گفت: امسال شورای معادن استان برای رسیدگی به وضعیت واحدهای معدنی سه بار تشکیل جلسه داده است و براساس بخشنامه دولت واحدهای معدنی که فعالیت نداشته باشند، خلع ید می شوند.
در پایان این مراسم از صاحبان واحدهای تولیدی برتر استان قزوین تجلیل شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.