به گزارش ایرنا، سرهنگ بیژن خدایی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر استان در سه ماه نخست امسال 652 کیلوگرم انواع مخدر را کشف کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 80 درصدی روبرو بوده است.
وی ادامه داد: بخشی از مواد کشف شده شامل 543 کیلو تریاک با 100 درصد افزایش، 38 کیلوگرم هروئین با 180 درصد افزایش، یک کیلوگرم شیشه با 42 درصد کاهش و 24 کیلوگرم سایر موادمخدر با 74 درصد افزایش به همراه 380 بوته شادانه و گل بوده است.
این مسئول انتظامی یادآور شد: پلیس همچنین در مدت یاد شده یک هزار و 490 حامل و نگهدارنده مواد، 179 قاچاقچی، 309 توزیع کننده و 302 معتاد را دستگیر کرده است.
سرهنگ خدایی ادامه داد: 97 درصد این افراد برای بار نخست، 2 درصد برای بار دوم و کمتر از یک درصد نیز برای مرتبه سوم دستگیر شده و این در حالی است که 69 درصد دستگیرشدگان زیر دیپلم، 39 درصد دیپلم تا لیسانس و یک درصد لیسانس به بالا بوده اند.
به گفته وی، با افزایش 18 درصدی، در این مدت 227 طرح پیشگیرانه در استان به مورد اجرا درآمده که 22 مورد آن طرح پاکسازی و آموزش، اطلاع رسانی و توزیع کتابچه بوده است.

**حضور دستگاه های اجرایی در هفته مبارزه با موادمخدر چشمگیر بوده است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قزوین نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه 17 دستگاه اجرایی استان اقدام های خود را در هفته جهانی مبارزه با موادمخدر به این دبیرخانه ارسال کرده اند که جای تقدیر دارد.
اردشیر صفاپور افزود: در طول هفته مبارزه با موادمخدر نمایشگاه مقابله با مواد در هفت بوستان برگزار و با استقبال بسیار خوب مردم به ویژه در بوستان باراجین روبرو شد.
به گفته وی، سمن ها حضور ارزشمندی در هفته مبارزه با موادمخدر داشتند که مساله بیانگر اجتماعی شدن امر مبارزه با این پدیده شوم بوده است.
صفاپور در پایان تاکید کرد: در مبارزه با موادمخدر هیچ مرزی را قائل نیستیم و هر دستگاهی که بتواند در این زمینه موثر باشد با وی وارد تفاهم می شویم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.