علی پرزحمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: اجرای طرح یاد شده بر بازار با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و در قالب تشدید طرح نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، موضوع پرونده های تشکیل شده در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، صادر نکردن فاکتور، درج نکردن قیمت و قاچاق کالا بوده است.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و یا کمبود برخی کالاها در بازار بوده که با همکاری دستگاه های ذیربط ستاد تنظیم بازار از جمله اداره تعزیرات حکومتی و اتحادیه اصناف استان صورت می گیرد.
پرزحمت اضافه کرد: برخی از افزایش قیمت کالاها و محصولات ارتباط چندانی با استان ندارد ولی سازمان صنعت به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و افزایش غیرقانونی قیمت کالاها را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان گزارش می کند.
وی با اشاره به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از انبارها و واحدهای صنفی عرضه کننده لاستیک های سایز سنگین تنظیم بازار، گفت: براساس بخشنامه دولت باید این نوع کالا با حواله سازمان راهداری و تحت نظارت سازمان صنعت استان عرضه شوند و فروش آنها خارج از ضوابط تعیین شده تخلف محسوب می شود.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی عرضه کننده لاستیک های سایز سنگین، تخلفی در عرضه این محصول در بازار قزوین مشاهده نشده اما رصد و کنترل بازار همچنان در این زمینه ادامه دارد.
پرزحمت در پایان یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی یا تخلف با تلفن رسیدگی به شکایات سازمان صنعت به شماره 124 تماس و تخلفات را گزارش کنند تا بازرسان سازمان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.
استان قزوین 32 هزار واحد صنفی دارد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.