به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آوج که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت فرمودند که ما به جد معتقد هستیم دولت می تواند مشکلات را حل کند و باید حمایت لازم از آن صورت گیرد.
استاندار قزوین همچنین گفت: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی را از گذشته دور می شناسم و ایشان هم در دوران جنگ و هم در دوره فعلی از انسان های خدمتگزار و فعال در حل مشکلات مردم بوده اند.
وی افزود: ایشان امروز تصدی مسندی را قبول کرده که مهمترین وظیفه آن ساماندهی امور اشتغال است که کار بسیار پرفشاری است.
زاهدی در ادامه با اشاره به مشکلات آوج،گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران در این شهرستان راه اندازی شده اما امکان واگذاری پروژه های عمرانی به آنها وجود ندارد که باید در سطح ملی این مشکل حل کرد تا در سطح استانی بتوانیم پروژه هایی را به آنها واگذار کنیم.
وی افزود: با شرایط اقتصادی منطقه و جهان و تحریم های ایجاد شده فرصت خوبی برای رونق و تقویت تولیدات داخلی به وجود آمده است و در بخش تعاون واحدهای تولیدی خوبی را در سطح استان وجود دارد که می توان با حمایت از آنها سطح تولید و اشتغال را افزایش داد.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان باید به بخش درمان و خدمات اجتماعی توجه بیشتر شود چون هم اکنون پروژه های بزرگی در دست اجرا است که در صورت اجرای آنها تعداد بیمه شدگان استان افزایش خواهد یافت و باید امکانات بیمه ای نیز به همین تناسب گسترش یابد.
زاهدی ادامه داد:در بحث تسهیلات اشتغال فراگیر استقبال زیادی در استان صورت نمی گیرد چون بهره آنها 18 درصد است و اگر بتوان از یارانه قانونی به این موضوع اختصاص داد می توان تمامی متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی استان را از آن بهره مند کرد.
وی افزود: می توان در حوزه اشتغال روستایی واحدهایی پرورش مرغ و واحدهای بزرگ حوزه روستایی که بخش عمده ای از اشتغال خود را از دست داده اند را در رسته هایی تعیین شده برای دریافت تسهیلات قرار داد تا با حمایت از آنها اشتغال از دست رفته احیا شود.
زاهدی همچنین گفت: در طرح کارورزی نیز قزوین با مشکلاتی روبرو است که می توان از جمله آنها به تخصص نیافتن اعتبارات سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد که رفع آن نیازمند اقدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.