حجت الاسلام عباس نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این هسته ها که ویژه افراد 15 تا 25 سال است یک هزار و 800 نفر شرکت دارند.
وی، تشکیل 110 بوستان معرفت را نیز از دیگر برنامه های این سازمان برای گروه سنی هفت تا 15 سال عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون سه هزار و 300 نفر در این دوره ها حضور دارند.
حجت الاسلام نظری همچنین از تشکیل 16 پایگاه فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی این استان خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دوره های اوقات فراغت این سازمان از نظر زمانی 16 جلسه آموزشی 2 ساعته و به مدت 40 روز است که بیشتر با حضور کارکنان و روحانیون قزوینی و قمی تشکیل می شود.
به گفته حجت الاسلام نظری، کلاس‌ هسته های فرهنگی جوان و بوستان معرفت با محوریت اخلاق، قرآن، ورزش، احکام و مسائل تربیتی و اجتماعی با همکاری روحانیون و مربیان مشمول این طرح در حال اجرا است.
وی، کشف استعدادهای نهفته در جوانان و نوجوانان را از جمله اهداف مهم این دوره ها عنوان کرد و افزود: برنامه هایی که در این پایگاه ها اجرا می شوند براساس نیازسنجی ها بوده و محتوای آنها نیز تعریف شده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، سلیقه ای و جزیره ای عمل کردن را از جمله آسیب برنامه های اوقات فراغت بین دستگاه های متولی امر دانست و اضافه کرد: همواره پیشنهاد ما این بوده که با تشکیل ستاد استانی هر یک از دستگاه ها متناسب با وظایف خود یکی از موارد را دنبال کرده و به عنوان مثال محتواهای دینی به سازمان تبلیغات یا محتوای ورزشی برعهده سازمان ورزش و جوانان گذاشته شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.