به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل کلینیک مددکاری شوق زندگی، کلینیک مددکاری ارمغان زندگی و مرکز توانبخشی روزانه سالمندان آنا هستند.
به همین مناسبت عملیات اجرایی ساخت مجموعه خیریه شبه خانواده و کلینیک دندانپزشکی معلولان توسط موسسه خیریه مشیز کرمان در شهر محمدیه آغاز شد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست شورای اداری شهرستان البرز در خصوص این طرح ها اظهار کرد:در برنامه ششم کارهای ارزشمند و خوبی در حوزه حمایت از معلولان مصوب شده که در صورت اجرای دقیق می تواند بسیاری از مشکلات آنان را برطرف کند.
علیرضا وارثی افزود:در شرایطی که آسیب های اجتماعی هم از نظر تعداد و هم شدت آسیب به سرعت در حال افزایش است، نیاز به این داریم که خدمات دستگاه ها متناسب با این آسیب ها افزایش یابد.
وی اضافه کرد:سلامت اجتماعی با وجود تمام اقداماتی که دولت برای آن انجام می دهد، در غربت قرار گرفته و ما امروز شاهدیم که اعتیاد به عنوان مادر تمام آسیب های اجتماعی در تمام خانواده ها حضور یافته و کودک آزاری رشدی قابل توجه دارد.
وارثی ادامه داد:این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که برای همسران در معرض آسیب خانه امن تاسیس کند یا داخل خانواده ها کودک آزاری و معلول آزاری شکل گیرد.
وی با تاکید بر مرمت نظام اجتماعی، تربیتی و آموزشی گفت:خود این نظام ها به علت غفلت در تدوین ، برنامه ریزی و اجرا، آسیب های اجتماعی جدیدی را نیزمتولد کرده است.
وارثی، ارتقای سلامت اجتماعی را تکلیف تمام دستگاه ها دانست و گفت:اگر قطره فلج اطفال با کیفیت و به موقع در دهان کودک چکانده نشود تولید معلول می کند، اگر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین یک سبک زندگی موثر غفلت کند خانواده ها نامنسجم خواهند بود، اگر جاده ها شیب مناسب نداشته باشد معلول ضایعه نخاعی خواهیم داشت و محصول تمام این آسیب ها را باید سازمان بهزیستی ساماندهی کند .
وی ادامه داد:مثلث سلامت اجتماعی از سه ضلع مردم ، دولت و رسانه ها تشکیل شده و دولت به تنهایی قادر به تامین و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیست.
وارثی با ارایه سیمایی کلی از وضعیت استان قزوین گفت: هم اکنون 2هزار و 317 زن سرپرست خانوار، هزار و 373 زن و دختر در معرض آسیب، 446کودک بی سرپرست و بدسرپرست، و 14فرد مبتلا به اختلال هویت جنسی تحت پوشش خدمات بهزیستی قزوین هستند.
وی از شناسایی 220کودک کار در سال گذشته، مراجعه و تماس 32هزار نفر با اورژانس اجتماعی، بهره مندی پنج هزار و 800 کودک در مهدهای کودک در استان قزوین خبر داد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.