سیروس نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال تفاهم نامه ای که سال 89 بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها امضا شد، سازمان هدفمندی یارانه ها 13.5 درصد حق بیمه را به عنوان سهم کارفرما و راننده نیز 13.5 درصد از این مبلغ را می پردازد.
وی با بیان اینکه مبنای پرداخت حق بیمه رانندگان میزان دستمزد است،اضافه کرد: در سال جاری با تصویب شورای عالی کار حداقل دستمزد به میزان 19.5درصد افزایش یافته که این افزایش به همین نسبت در محاسبه حق بیمه نیز موثر است.
نصیری درباره بیمه رانندگان جدید نیز گفت: پذیرش رانندگان جدید منوط به قبول سازمان هدفمندی یارانه ها است که طی مکاتبات انجام شده با این سازمان، این امکان درباره آنان فعلا وجود ندارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین افزود: پرداخت ماهانه 130میلیارد تومانی حقوق در برابر بدهی 450 میلیارد تومانی برخی کارفرمایان واحدهای تولیدی استان به طور حتم نیازمند پشتیبانی همه جانبه از این سازمان است تا بتواند خدمات خود را همچون گذشته تضمین کند.
وی افزود: با وجود این چالش ها سازمان تامین اجتماعی در مسیر حمایت از مجامع کارفرمایی و کمک به شرایط حاکم در واحدهای تولیدی برنامه ها و اقدامات خوبی داشته که بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب، مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان جهت برون رفت از چالش های اشتغال، بازرسی الکترونیکی در مسیر نظارت بیشتر بر امور محوله، دریافت بیش از 95 درصد از لیست ها بصورت اینترنتی، راه اندازی نسخ الکترونیکی با جایگزینی دفترچه های درمانی و کاهش 20 درصدی صدور دفترچه از جمله آنها است.
هم اکنون 61 درصد جمعیت استان شامل 68 هزار خانوار تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.