به گزارش ایرنا، یاسین رحیم فرج روز دوشنبه در نشستی با استاندار و فعالان اقتصادی استان قزوین افزود: استان سلیمانیه از میان 18 استان عراق برای محصولات و کالاهای ایرانی نمایشگاه برگزار و تمامی کالاهای ایرانی را در کل عراق توزیع کرد.
وی اظهار کرد: ما درک می کنیم که ایرانی ها در روزهای سخت همراه و پشتیبان ما بودند و امیدواریم ما نیز در روزهای سخت همراه ملت ایران بوده و با فعالیت های تجاری در کنار ایران حضور داشته باشیم.
وی گفت: امیدواریم صاحبان صنعت از نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق برای عرضه محصولات استفاده کنند و نمایندگی برای عرضه محصولات در کل عراق داشته باشند.
این مسئول گفت:از سرمایه گذاری صاحبان صنایع و انتقال واحدهای تولیدی به این استان استقبال می کنیم و تمامی زمینه ها را برای حضور آنها در سلیماینه فراهم می کنیم.
وی گفت: هر بازرگان قزوینی که تمایل به سرمایه گذاری و ارتباط با سلیمانیه داشته باشد را مانند یک تاجر بومی پذیرش کرده و او را از خود می دانیم.
معاون اتاق بازرگانی استان سلیمانیه گفت: تاجران سلیمانیه با تاجران ایرانی از طریق صرافی ها به جابه جایی پول اقدام می کنند که طبق قانون ایران غیر قانونی است و باید حواله ها و جابه جایی پول از طریق بانک ها صورت گیرد.
این مسئول گفت:متاسفانه مدت یکسال است که سرمایه برخی از صرافان و تاجران سلیمانیه به دلیل این جابه جایی های غیرقانونی بلوکه شده است و امیدواریم برای رفع این مشکل اقدام شود.
رئیس هیات تجاری سلیمانیه عراق ادامه داد:این مشکل ممکن است باعث رکود تجارت ایران و عراق و کاهش حجم تبادل میان دو کشور شود که امیدواریم رفع شود.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.