به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی بعدازظهر چهارشنبه با اشاره به کاهش شدید حجم منابع آبی استان، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته پدیده خشکسالی به شکل کاهش نزولات جوی در منطقه، کشور و این استان حاکم شده که این مساله منجر به افت شدید منابع آبی شده است.
وی، تنها راه مقابله با پدیده خشکسالی و کم آبی را اصلاح الگوی مصرف در تمامی موارد، از صنعت و کشاورزی گرفته تا مصارف شرب و خانگی دانست و ادامه داد: با توجه به مصرف چند برابری آب در فصل گرما، با به کارگیری و رعایت موارد جزیی می توان تا حد زیادی از بروز مشکلات ناشی از کم آبی و پیامدهای منفی اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد.
مهدیخانی، استفاده از سر دوش های مخصوص برای استحمام، شیرآلات چکشی، شیر آلات خودکار دارای چشم الکترونیکی، قرار دادن بطری خالی پلاستیکی درون سیفون های سرویس بهداشتی، استفاده از انواع کولرهای آبی سلولوزی کم مصرف، نصب سایه بان بر روی کولرها جهت جلوگیری از تبخیر آب، عدم شستشوی پارکینگ، پیلوت، محوطه ها و اتومبیل با آب شرب شهری را از راهکارهای ساده و بسیار موثر در کاهش مصرف آب دانست.
وی در ادامه از شهروندان خواست تا با توجه به افزایش تعداد قربانیان شنا در سال های گذشته از شنا کردن در پشت سد و رودخانه طالقان و نیز کانال های آبیاری دشت قزوین به شدت خودداری کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.