به گزارش ایرنا، اردشیر صفا پور روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: باید برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر آگاهی بخشی به مردم را با جدیت پیگیری کرده و از توزیع و عرضه مواد مخدر در جامعه جلوگیری کنیم.
این مسئول همچنین گفت: براساس آمار تهیه شده در سال 94، قزوین از مجموع 31 استان کشور در شیوع شناسی از استان های حد وسط جدول شناخته شده بنابراین باید تلاش کنیم تا با همت جدی همه مسئولان رتبه خود در این زمینه را بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به لزوم مقابله جدی و فراگیر با مواد مخدر در سطح جامعه، افزود: آسیب های اجتماعی مختلفی در جامعه وجود دارد که پایه و اساس بسیاری از آنها اعتیاد و مصرف مواد است.
صفاپور با بیان اینکه دشمن امروز از راه مواد مخدر در تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی است،گفت: دشمنان از طریق تلاش برای شیوع اعتیاد جنگ نرم سختی را علیه ایران شروع کرده و خانواده ها را در معرض تهدید قرار داده اند که در این خصوص باید بسیار هوشیار بود.
وی بر هم افزایی دستگاه ها در حوزه مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: اگر تلاش ها و برنامه های دستگاه ها در کنار هم قرار نگیرد نمی توانیم اعتیاد را ریشه کن کنیم بنابراین باید همه اقشار از روحانیون، دانشجویان و بازاریان گرفته تا اساتید دانشگاه و معلمان برای کاهش این آسیب اجتماعی همکاری کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین افزود: در سال گذشته اقدامات مختلفی در مباحث فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان انجام شد که می توان به آموزش های پیشگیری و ارائه برنامه های فرهنگی در واحدهای صنعتی،روستا ها و شهرها اشاره کرد.
این مسئول گفت: درسال جاری نیز براساس سیاست های شورای مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی کردن مقابله را به صورت جدی پیگیری می کنیم و در همین رابطه کلاس های آموزشی را در پادگان ها،مراکز آموزشی،محلات و واحدهای تولیدی برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه: بیش از 80 درصد مواد مخدر دنیا در کشور همسایه ایران یعنی افغانستان تولید می شود،افزود: کشت انواع مخدر در این کشور افزایش یافته به طوری که از 34 استان در 24 استان آن کشت مواد صورت می گیرد که این موضوع برای کشورمان تهدید بزرگی محسوب می شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.