معرفت الله احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان از دهم تیرماه در پایگاه های تعیین شده آغاز می شود.
وی با بیان اینکه این چهارمین سال است که طرح سنجش سلام برای نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هم اجرا می شود،اضافه کرد: سال گذشته 25هزار نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 17هزار نفر بدو ورود به پایه اول دبستان و هشت هزار نفر نیز بدو ورود به مقطع پیش دبستانی بودند.
احمدی ادامه داد: در سال جاری نیز 12هزار نوآموز بدو ورود به مقطع اول دبستان و 13هزار نوآموز پیش دبستانی در این طرح غربال می شوند.
وی همچنین گفت: این طرح به گونه ای پیش می رود که به تدریج با افزایش تعداد غربالگری در مقطع پیش دبستانی، طی سال های آینده سنجش سلامت برای تمام دانش آموزان، یک سال زودتر از ورود به دبستان انجام شود.
احمدی خاطرنشان کرد: در این طرح نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی،غربالگری اوتیسم، معاینات پزشکی، گفتار درمانی و معاینات بهداشت فردی ارزیابی می شوند.
این مسئول یادآور شد: در این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می شود، والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزند خود فرم سنجش را دریافت و در تاریخ معین شده به پایگاه سنجش مراجعه می کنند.
احمدی همچنین گفت: در اجرای طرح غربالگری 15 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در سطح استان مشارکت دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.