به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان به تشریح اهداف مشترک انبیاء الهی پرداخت و افزود: حرکت در مسیر اهداف انبیاء الهی تحقق بخش رسالت‌های الهی خواهد بود.
وی، یکی از مهمترین کار انبیاء (ع) را دعوت به توحید برشمرد و یادآور شد: این رسالت، جامعه را نسبت به خداشناسی و ارتباط با خداوند بیدار کرده تا جایی که امروز برای دستیابی کامل به آن نیازمند توجه دانشگاه‌ها به این رسالت مهم دینی هستیم.
امام جمعه قزوین دعوت به عبادت خدای یگانه را رسالت دیگر انبیاء الهی دانست و گفت: آنان با دعوت به عبادت و بندگی خدا تلاش می‌کردند تا فرهنگی را در جامعه به وجود بیاورند که خروجی آن پرهیز از خواسته‌های دنیای مادی و همچنین خضوع و خشوع در برابر خداوند باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح رسالت دیگر انبیاء (ع) پرداخت و اظهار داشت: انبیاء الهی دعوت به قسط و عدل می‌کردند نه وادار به آن، تا مردم خود بسترهای تحقق این رسالت الهی را فراهم آورند و فضای دانشگاهی نیز باید در همین راستا حرکت کند.
وی، آیت‌الله مدرس، علامه امینی و علامه طباطبایی را از اندیشمندان بزرگ عصر حاضر دانست و گفت: در راس این علما، امام خمینی (ره) پرچمی را بلند کرد که در مسیر آرمان‌های انبیاء الهی قرار داشت و مردم نیز به ندای ایشان لبیک گفته و سرانجام نیز حکومت دینی را برپا داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فرعون با تحقیر قوم خود بر آنها حکومت می‌کرد، ادامه داد: مستکبران نیز همان شیوه را برای سایر ملل را در پیش گرفته‌ تا با این راه آنها را تحقیر کرده و در نهایت بر آنها حکومت کنند.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.