به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی شاپورزاده روز یکشنبه افزود: سال گذشته 27 واحد مرغ تخم گذار در استان با ظرفیت پنج میلیون و 875 هزار قطعه درگیر بیماری آنفولانزا شدند که عملیات معدوم سازی مرغ های آلوده آنها انجام شد.
وی اظهار داشت: بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این واحدهای تولیدی باعث خسارات فراوان اقتصادی به واحدهای درگیر،کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ در استان و کشور شد.
شاپورزاده تصریح کرد: این معاونت با همکاری اداره کل دامپزشکی به منظور جلوگیری از درگیری واحدهای تولیدی استان اقدام به تشکیل تیم ممیزی از واحدهای مرغ تخم گذار کرده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا تمام واحدهای متقاضی جوجه ریزی ملزم به رعایت بهسازی تاسیسات، ایجاد قرنطینه های لازم، سیستم ضد عفونی ورودی و اتاق گاز هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 15 واحد با ظرفیت یک میلیون و 400 هزار قطعه نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کرده و با پولت ریزی وارد چرخه تولید شدند.
به گفته وی، هشت واحد مرغ تخم گذار در استان با ظرفیت 773 هزار قطعه با اتمام عملیات پیش بینی شده در حال دریافت مجوزهای لازم می باشند.
شاپورزاده خاطر نشان کرد: همچنین 6 واحد تولیدی نیز با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار قطعه در حال اجرای عملیات بهسازی هستند که پس از اتمام به چرخه تولید باز خواهند گشت.
استان قزوین با دارا بودن 70 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت هشت میلیون و 826 هزار قطعه از قطب های مهم تولید مرغ و تخم مرغ کشور است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.