به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری روز پنجشنبه با اشاره به روند پرشتاب گازرسانی به صنایع، افزود: سال گذشته 187 واحد صنعتی و تولیدی استان به شبکه سراسری گاز متصل شدند که این میزان در مقایسه با سال 95 با رشد 14 درصدی همراه بود.
وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین بستر و زیر ساخت لازم برای گازرسانی به 58 واحد تولیدی نیز فراهم شد که پس از انجام اقدام های لازم از سوی متقاضیان، گاز آنها نیز برقرار خواهد شد.
بوشهری در خصوص طرح های گازرسانی به صنایع استان، یادآور شد: پیش بینی و برنامه ریزی این شرکت برای سال جاری گازرسانی به 325 واحد صنعتی است که امیدواریم با رویکرد مثبت صاحبان صنایع به استفاده از گاز طبیعی، این کار محقق شود.
وی با اشاره به فعالیت چهار پیمانکار این شرکت جهت انجام پروژه های گازرسانی به واحدهای صنعتی استان، گفت: انجام این کار از محل اعتبارات بند 'ق' بودجه، از اولویت های اصلی شرکت گاز است.
مدیرعامل شرکت گاز قزوین مقدار گاز تحویل شده به صنایع استان به غیر از نیروگاه برق شهید رجایی در سال گذشته را حدود یک میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 95 بالغ بر 6 درصد افزایش داشته است.
بوشهری در پایان اظهار داشت: عملیات گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی در سال حمایت از کالای ایرانی اهمیت ویژه ای پیدا کرده که گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و ارزان می تواند نقشی موثری در تولید محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در داخل کشور داشته باشد.
هم اکنون 100 درصد خانوارهای شهری و 81 درصد خانوارهای روستایی استان قزوین از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.