به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری افزود: میزان گاز مصرف شده در بخش خانگی 16 درصد از کل مصرف گاز این استان را به خود اختصاص داده است.
وی میزان مصرف گاز استان قزوین در سال گذشته را 4 میلیارد و 613 میلیون متر مکعب در بخش های خانگی، صنعتی، تجاری، سی ان جی و نیروگاهی اعلام کرد.
وی نیروگاه شهید رجایی قزوین را به عنوان بزرگترین مصرف کننده گاز استان برشمرد و ادامه داد: این نیروگاه سیکل ترکیبی 2 میلیارد و 590 میلیون متر مکعب گاز را در سال گذشته مورد مصرف خود قرار داد که این میزان معادل 56 درصد مصرف کل استان بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به تاکید وزارت نفت مبنی بر تحویل حداکثری گاز طبیعی به نیروگاه های تولید برق، اظهار کرد: میزان تحویل گاز در سال گذشته نسبت به سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال 92 که یک میلیارد و 58 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه شهید رجایی بود، 60 درصد رشد داشته است.
بوشهری در پایان افزود: 16 درصد مصرف کل گاز استان طی سال گذشته مربوط به بخش خانگی، 23 درصد در بخش صنعتی و تجاری، 56 درصد در حوزه نیروگاه و 5 درصد نیز در جایگاه های سوخت CNG مصرف شده است.
25 شهر و 443 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده که این میزان 100 درصد خانوارهای شهری و 81 درصد از خانوارهای روستایی را شامل می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.