به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، ایرج رحمانی روز یکشنبه افزود: از این میزان بچه ماهی رها سازی شده 436 هزار قطعه ماهیان سردآبی و 135هزار و 500 قطعه ماهیان گرمابی است که در اوزان مختلف در سطح شهرستانهای استان رها سازی شده اند.
وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش رها سازی بچه ماهی در مزارع و استخرهای کشاورزی امیدواریم شاهد گسترش میزان تولید با توجه به هدف گذاری برای چهار هزار و 271 تن در استان باشیم.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین به نقش و جایگاه آبزیان در مقایسه با سایر منابع پرو تئین حیوانی و گیاهی اشاره کرد و اظهار داشت: آبزیان به عنوان یکی از با ارزشترین منابع غذایی محسوب می شوند و می توانند به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در حوزه تولید و اشتغال نقش آفرین باشد.
رحمانی اضافه کرد: اجرای روشهای جدید پرورش ماهی یک فرصت سرمایه گذاری و رکن اساسی در تکثیر و پرورش با هدف بهبود راندمان تولید و درآمد در حوزه تولید و حمایت از ایده های نو از اولویت های بخش شیلات است.
وی تصریح کرد: استان قزوین موقعیت جغرافیایی و پتانسیل مستعدی در حوزه آبزی پروری دارد بنابراین باید از ظرفیت های مناسب جذب سرمایه گذار برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی استفاده کرد.
براساس آخرین آمار 199 واحد در استان قزوین به کار پرورش ماهیان خوراکی اشتغال دارند.
در واحدهای پرورشی استان قزوین چهار گونه کپور، یک گونه قزل آلا و دو گونه ماهیان خاویاری پرورش و تولید می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.