به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین، یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: امام خمینی(ره) همسفرانی در نیمه خردادماه سال 42 داشت که به شهادت رسیدند و خود نیز پس از حرکت های بزرگ و رهبری جنبش اسلامی در همین ایام رحلت یافتند.
وی با بیان اینکه بنیان گذار انقلاب اسلامی با قیام خویش، مردم را از بند رژیم طاغوت رها ساختند،خاطرنشان کرد: با حرکت امام راحل، مردم در کشور ما احترام و جایگاهی ویژه یافته و اصل آزادگی انسان مورد توجه قرار گرفت.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: عظمت شخصیت امام خمینی (ره) آنقدر بالا و ویژه بالاست که این مهم حتی از سوی اندیشمندان بزرگ جهانی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به جانشینی رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: پس از ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب، مجلس خبرگان در تصمیمی بزرگ حضرت آیت الله خامنه ای را به رهبری نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند که تاکنون با قوت مسیر انقلاب اسلامی را در مرحله دوم آن به پیش برده اند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: پیش بینی امام خمینی(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر کشورهای مسلمان و اهتزاز پرچم لا اله الا الله در جهان با رهبری مقام معظم رهبری در حال تحقق است.
وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن شب قدر،گفت: نباید فرصت نزدیکی بیشتر به خداوند را در این ایام ارزشمند از دست بدهیم.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: از رسول اکرم(ص) حدیثی نقل شده که اگر کسی شب قدر را احیا نگه دارد تا سال آینده عذاب از او برداشته می شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه کسی که شب قدر را زنده نگه دارد دل او زنده است،گفت: اکسیر معجزه آسای شب های قدر و حس نزدیک تر شدن به پروردگار باید در طول سال نیز ادامه یابد.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان به روزه اولی ها اشاره کرد و گفت: همان طور که از حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان ناراحت می شویم، وجود انبوه روزه داران دختر و پسر که از همان آغاز سن تکلیف این واجب الهی را به جا می آورند، جنبه های مثبت جامعه ایرانی است که یک فرهنگ بالنده اسلامی محسوب می شود.
وی در ادامه با قدردانی از نمازگزاران جمعه که با وجود کمبود جا و پارکینگ در صفوف نماز جمعه حاضر می شوند،گفت: باید تلاش کنیم یک مصلی فاخر و قابل دسترس را برای برگزاری آیین نماز جمعه داشته باشیم.
آیت الله عابدینی در ادامه پیشاپیش سالروز شهادت امیر المومنین حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان در طول عمر پربرکت خود هیچ گاه در مقابل بی عدالتی کوتاه نیامندند و همین عامل نیز موجب شهادتشان شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.