به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: طی پنج سال گذشته کار میدانی و عملیاتی برگزاری این کنگره در استان آغاز و در مهر یا آبان ماه سال جاری شاهد برگزاری آن خواهیم بود.
وی، برگزاری این نمایشگاه را کاری بزرگ و ارزشمند دانست و ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی باید همکاری و همراهی لازم را در برگزاری این همایش داشته باشند زیرا همه ما به شهدا بدهکار هستیم.
به گفته حبیبی، اقتدار و استقلال امروز کشور تنها به برکت خون شهدا بوده و با وجود هجمه های کنونی تنها رمز پیروزی انقلاب و استمرار نظام مقدس، نشر و گسترش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است.
وی یادآور شد: امروز هراس واقعی دشمنان ایران و استکبار جهانی علاوه بر تجهیزات و توان نظامی، وجود فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، ایثارگری را سرمایه بزرگی دانست که برای آشنایی بیشتر نسل امروز با آن باید بیش از گذشته تلاش کرد و افزود: یکی از راه های تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری مستمر کنگره های شهدا، به عنوان بزرگترین کار فرهنگی با اثرپذیری فراوان، می باشد.
وی اضافه کرد: مقدمات کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان فراهم شده و باید همه دستگاه ها در برگزاری آن تلاش و همکاری کنند.
وی اضافه کرد: این کنگره اعتبار و منابع خاصی ندارد و باید برای برگزاری آن در حوزه های مختلف یادمان ها، تهیه خاطرات و وصایای شهدا اقدام به عمل آورد.
حبیبی، حضور 10 هزار مهمان در این کنگره که 500 نفر آنان خارجی هستند را یادآور شد و ادامه داد: 17 کمیته از جمله آموزش و پرورش، بنیاد شهید و پشتیبانی در این زمینه وارد عمل شده تا شاهد برگزاری مطلوب این همایش باشیم.
حبیبی در پایان اظهار داشت: کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان باید با مشارکت مردم برگزار شود و منابع آن نیز نباید تنها متکی به منابع دولتی باشد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.