به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، افزود: مراکز یاد شده پیش از آن در کانکس فعالیت داشتند اما پایگاه های جدید شیرین سو با چهار میلیارد ریال و رحیم آباد با 6 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار احداث و تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه پایگاه های محمدیه، آبیک و دانسفهان نیز به صورت کانکس هستند، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که این پایگاه ها نیز امسال به مکان ثابت تبدیل شوند.
آصفی با اشاره به ساخت پایگاه امدادی انجیلاق، گفت: هم اکنون پایگاه امداد و نجات مرکزی استان در بلوار شهید بهشتی از نظر مکانی، موقعیت مناسبی نداشته و ساخت پل های تقاطع غیر هم سطح در مقابل آن به این مشکل نیز افزوده است.
به گفته وی، در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی در این محل و تخریب پل ها، امکان خروج تجهیزات و امدادرسانی هلال احمر وجود نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: بر همین اساس و با توجه به لزوم داشتن یک پایگاه امداد و نجات استاندارد در مکانی مناسب، پایگاه انجیلاق به عنوان یکی از مهم ترین طرح های هلال احمر در حال ساخت بوده و هر سال با جذب اعتبارات، بخشی از آن را تکمیل می کنیم.
وی ادامه داد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات و تکمیل، بسته کاملی از خدمات امداد و نجات اعم از آموزش، انبار ذخیره زیستی، امدادی، سوخت و پد فرود بالگرد در این پایگاه شکل می گیرد که هم به سرعت در امدادرسانی و هم به کیفیت امداد رسانی کمک خواهد کرد.
آصفی همچنین از افتتاح مرکز توانبخشی این جمعیت در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: البته این جمعیت از چند سال گذشته به طور جدی در پی تاسیس نخستین بیمارستان توانبخشی در استان بوده اما تا آن زمان مرکز توانبخشی در درمانگاه این جمعیت ایجاد و خدمات پروتز و توانبخشی را به بیماران خود ارایه می کند.
به گفته وی، با رایزنی های صورت گرفته این جمعیت با شهرداری قزوین، قصد داریم ساختمان نیمه کاره مدیریت شهری در خیابان مولوی را نیز به عنوان مرکز توانبخشی فعال کنیم.
آصفی در ادامه از توسعه خانه های هلال روستایی طی تفاهم نامه با اداره کل امور روستایی استانداری خبر داد و افزود: زلزله سال گذشته کرمانشاه تجربه مهمی برای ما بود تا در مناطق وسیع با روستاهای صعب العبور، نیروهای آموزش دیده در روستاها را داشته باشیم تا بتوانند نقش موثری را در امر امدادرسانی به موقع ایفا کنند.
وی اضافه کرد: بنابراین در قالب این تفاهم نامه، دهیاران روستاها و یا هر نماینده دیگری از آنها آموزش های کمک های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفته تا در زمان وقوع بحران در روستای خود و تا رسیدن تیم های امداد و نجات بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.
وی در ادامه با معرفی سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر برای گزارش حوادث بر فرهنگ سازی و آموزش مردم در این زمینه تاکید و اظهار کرد: متاسفانه در طرح امداد و نجات نوروز 97 از 72 هزار و 105 تماس برقرار شده با این سامانه تنها 164 تماس منجر به عملیات شد که این مساله بیانگر لزوم فرهنگ سازی در بین مردم است.
جمعیت هلال احمر استان قزوین دارای 33 پایگاه امداد و نجات است.
18 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام گذاری شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.