به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عاشقان منتظر ظهور در سراسر استان قزوین شب گذشته با چراغانی و آذین بندی خیابان ها و معابر سر از پا نشناخته و با برپایی مراسم جشن و شادی به صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) ابراز ارادت کردند.
مراسم مولودی خوانی، اجرای تواشیح، پخش شیرینی و شربت در همه نقاط شهر به خصوص امامزادگان، حسینه ها، مساجد، اماکن متبرکه و خیابان ها با شور و حال وصف نشدنی برگزار شد.
سخنرانان مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در مساجد و تکایا به بحث فلسفه غیبت، مهدویت، علائم و نشانه های ظهور و اوضاع پس آن پرداختند.
این مراسم همچنین در امامزادگان حسین (ع) فرزند بلافصل امام هشتم شیعیان جهان، سلطان سیدمحمد (ع)، امامزاده علی (ع) و چهار انبیاء (ص) میعادگاه عاشقان و دلدادگان حضرت مهدی موعود (عج) شور و حال دیگری داشت.
در آئین های باشکوه برگزار شده، شیفتگان آن حضرت با اشک حسرت و قلبی منتظر برای دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا کردند.
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این رابطه گفت: جشن مردمی اعیاد شعبانیه در یک هزار نقطه استان شامل 620 هیات مذهبی و حسینیه و 390 مسجد برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری افزود: یکی از مهم ترین ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه استان، برگزاری جشن مردمی در مساجد ولایت و طاق بهلول قزوین و برخی امامزاده های شاخص استان مانند امامزاده حسین (ع) است.
به گفته وی، به همین مناسبت از ابتدای هفته جاری 2 هزار و 447 مبلغ دینی به مدت 6 روز به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شده اند.
این مسئول، چراغانی معابر و مساجد، مراسم های ویژه مولودی خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع شیرینی و شربت، برگزاری دعای توسل و ندبه، ایستگاه سلامت و کودک، برپایی مراسم مناجات شعبانیه و راه اندازی کارگاه های مختلف فرهنگی را از دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه در استان قزوین دانست.
به گزارش ایرنا، این مراسم که امروز /چهارشنبه/ نیز ادامه پیدا می کند، شب گذشته نیز آئین مشابهی نیز در سایر شهرهای استان از جمله آبیک، البرز، آوج، بوئین زهرا، تاکستان، معلم کلایه، کوهین، اقبالیه، ناحیه شهری محمدیه و بسیاری از روستاها نیز به اجرا گذاشته شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.