غلامحسن نکونام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رشته دره نوردی که از شاخه های کوهنوردی محسوب می شود در قزوین از سابقه طولانی برخوردار بوده تا جایی که طی سال های اخیر 28 دره توسط ورزشکاران این رشته در استان گشایش یافته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز بیش از یک هزار ورزشکار دره های استان را پیمایش کرده بودند در حالی که تعداد غارنوردی های استان به 30 مورد هم نمی رسید.
نکونام با اشاره به اینکه جذابیت و هیجان موجود در رشته دره نوردی موجب شده که متقاضیان بسیاری برای حضور در این رشته اعلام آمادگی کنند، گفت: این رشته ورزشی بدون کمترین تبلیغ امروز به یکی از رشته های پرطرفدار کوهنوردی در استان قزوین تبدیل شده است.
به گفته وی، دره ها، پناهگاه و مامن جانوران وحشی و محیطی بکر و دست نخورده هستند و صعب العبور بودن آنها به ظرفیت دره های استان افزوده است.
نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به گشایش دره نوده در منطقه رودبار الموت قزوین طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: این دره با درجه سختی معمولی و 12 آبشار در هفت فرود توسط فعالان دره نوردی قزوین گشوده شد.
وی ادامه داد: این دره همچنین دارای پوشش گیاهی انبوه بوده و در این گشایش از چهار کارگاه طبیعی و سه کارگاه مصنوعی برای فرود استفاده شد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.