به گزارش ایرنا،علی فرخزاد روز شنبه در نشست کارگروه TOD قزوین با بیان اینکه این طرح به بهره گیری بهتر از توانمندی های استان کمک می کند، افزود: قزوین ظرفیت های زیادی در بخش های صنعتی و کشاورزی دارد و در کنار آن جاذبه های مختلف گردشگری و وجود مراکز علمی معتبر و تحصیل 120 هزار دانشجو را نیز نباید فراموش کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: احداث مترو قزوین به هشتگرد در استان کلید خورده است که نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهد داشت.
فرخزاد ادامه داد: قزوین به عنوان استانی نزدیک به تهران می تواند بسیاری از خدمات پایتخت را در حوزه حمل ونقل و بارانداز دریافت کند که تحقق این مهم به توسعه زیرساخت ها و اجرای طرح هایی چون TOD وابسته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: طرح جامع ترافیک شهر قزوین در مجامع مختلف کشوری تصویب شده و اجرای طرح TOD و پیش زمینه های آن نیز پیش بینی شده است.
وی افزود: برنامه عملیاتی طرح TOD را در طرح جامع ترافیک بسیار جلوتر پیش بینی کردیم و طرح های متناسب با آن از جمله بی آرتی از مدتها پیش آغاز شده است.
فرخزاد ادامه داد: مجوزهای پیش بینی شده برای اجرای طرح بی آر تی و ترموای شهری از دانشگاه بین المللی(ره) تا جنوب شهر و راه آهن است که نقش مهمی در ساماندهی ترافیک و حمل و نقل عمومی قزوین ایفا می کند.
وی با اشاره به ویژگی های راه آهن قزوین،گفت: قرار گرفتن ایستگاه در مجاورت باغستان های سنتی که ثبت ملی شده اند هم یک جاذبه گردشگری بوده و هم باید برای حفظ آنها در برابر توسعه شهری دقت کرد.
فرخزاد ادامه داد: قرارگیری این ایستگاه در بافت های فرسوده و کم ارزش مالی از نکات قابل توجه دیگر است که با اجرای این طرح می توان ارزش منطقه را بالا برد.

**شهر قزوین آماده اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی است
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: شهرداری قزوین با توجه به طرح مصوب جامع حمل و نقل و ترافیک آماده ورود به طرح TOD و اجرای آن است.
حکمت الله داوودی افزود: با توجه به قرارگرفتن مجموعه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی در مرکز قزوین با مشکل ترافیک و آلودگی های آن مواجه هستیم که با اجرای این طرح برای ساماندهی حمل و نقل و رفع مشکلات ناشی از آن اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری قزوین با توجه به حجم مراجعات به مراکز فرهنگی و تاریخی در نظر دارد تراموا شهری و بی آرتی را راه اندازی کرده و حمل و نقل عمومی شهر را ساماندهی کند.
داوودی خاطر نشان کرد: روزانه هزاران مسافر از شهرک های اقماری به قزوین مسافرت می کنند که با اجرای طرح ترموا و بی آرتی این سفرها به مرکز استان ساماندهی می شوند.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.