به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان و کارآفرینان روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: 20 درصد مشکلات بانکی برای ارایه تسهیلات ویژه کارآفرینان به مدیران و کارکنان بانکی ارتباط دارد و مابقی به مرکز، آیین نامه ها و دستور العمل ها باز می گردد که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.
وی اضافه کرد:حدود 1700 یا 1800هزار میلیارد ریال معوقات بانکی در کشور وجود دارد که مشکلات زیادی را برای بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و کارآفرین به وجود آورده است.
استاندار قزوین ادامه داد: قزوین بدون شک در پرداخت تسهیلات جزو پنج استان اول کشور است و امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها و همکاری بانک ها مشکلات واحدهای کارآفرین را در دریافت منابع بانکی حل کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز گفت: هر نوع فعالیتی در حوزه اشتغال روستایی باید توسط کارآفرینان و نخبگان روستایی صورت گیرد و توجه به نگرانی ها و دغدغه های این قشر اهمیت دارد.
علی فرخزاد افزود: باید با آسیب شناسی و توجه به دغدغه های این قشر برای رفع مشکلات کارآفرینان و نخبگان روستایی اقدام کرد.
وی افزود: متاسفانه در تخصیص تسهیلات به طرح های کارآفرینی روستایی یک نسخه واحد برای تمامی متقاضیان پیچیده می شود که جوابگو نیست و باید رسته های اشتغالزایی را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار داد.
این مسئول ادامه داد: در روستاها بدون نظر دهیاران و شوراها نمی توان کاری را پیش برد و باید از ظرفیت این افراد بیشتر و بهتر بهره برداری کرد.
فرخزاد خاطر نشان کرد: بانک های پست بانک و سینا همکاری خوبی را در زمینه اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی داشته اند ولی موضوع حل مشکلات مربوط به وثیقه این تسهیلات باید خاص تر دیده شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.