محمد اسلامی شامگاه دوشنبه پس از نشست با مدیران واحدهای صنعتی آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آئین نامه مربوط به این تسهیلات نیز اخیرا به استان رسیده و بخشی از مواد و آیین نامه ها نیز در سایت بهین یاب قرار دارد.
وی، با تاکید براینکه هدف عمده در پرداخت این تسهیلات، تمرکز ویژه بر اشتغال روستایی است ، تاکید کرد : تاکنون سه هزار و 670 نفر واجد شرایط ومتقاضی دریافت تسهیلات در مازندران از طریق سامانه ' کارا ' نام نویسی کردند.
استاندار مازندران با بیان اینکه پیش از این بیشترین حد اختیارات برای پرداخت تسهیلات برای مدیران استانی تا 2 و نیم میلیارد تومان بوده است ، گفت : با تصمیم هایی که چندی قبل در نشست استانداران با رییس جمهوری گرفته شده ، این اختیارات تا سقف 6 میلیارد تومان افزایش یافته و نیازی به ارسال پرونده برای تصمیم گیری به تهران نیست و در استان تصمیم گیری خواهد شد.
اسلامی افزود : با این تسهیل گری که دولت برای حمایت از بخش اشتغال ایجاد کرده ، امیداور هستیم که حداقل تا پایان خرداد ماه سال آینده این تعداد تقاضاهای نام نویسی شده را پاسخ داده و تعیین تکلیف شوند.
** اعلام آمار نهایی ایجاد شغل در مازندران تا پایان سال
استاندار مازندران همچنین به سهم استان در ایجاد اشتغال برای سال جاری اشاره کرد و گفت : در بخش خدمات ، گردشگری ، صنعت و کشاورزی در مجموع امسال حدود 33 هزار شغل سهم استان بوده و اینکه چه میزان از این هدف محقق شده هنوز آمار نهایی نداریم.
اسلامی از بررسی میدانی وضعیت واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود : با بررسی های میدانی که انجام شده حدود 66 درصد از واحدهای تولیدی استان بین 10 تا 90 درصد فعالیت کاری و تولیدی داشتند و 34 درصد به دلایل مختلف غیرفعال هستند.
وی تاکید کرد : بررسی مشکلات این واحدها در کمیته تخصصی و ستاد تسهیلات از برنامه های فرا روی دستگاههای مرتبط است.
استاندار مازندران با بیان اینکه هم اکنون حدود 45 درصد ظرفیت صنعتی مازندران در آمل مستقر است ، گفت که کمیته تخصصی بررسی وضعیت واحدهای تولیدی دارای مشکل این شهرستان هر ماه با حضور مدیران استانی تشکیل خواهد شد تا شرایط برون رفت از مشکلات برای آنها تسهیل شود.
استاندار مازندران عصر دوشنبه به همراه مدیران استانی و شهرستانی از چند واحد تولیدی و خدماتی در شهرستان آمل بازدید و با مدیران این واحدهای نیز نشست تخصصی برگزار کرد.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.