به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در نشست شورای سیاستگذاری اجلاسیه کنگره بزرگداشت سه هزار شهید قزوین افزود: از برکت های این کنگره، کار کردن در شان شهدا بوده و این بدان معنی است که آن چنان که شهدا از ما انتظار دارند، کارها را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در امر برگزاری این کنگره خودمان را طوری آماده کنیم که گویی می خواهیم به شهدا گزارش دهیم، ادامه داد: با برگزاری باشکوه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین می خواهیم به شهدا بگوییم که ما بعد از شما عقب ننشسته و حرفی برای گفتن داریم تا جایی که معیارها و ارزش ها را فراموش نکرده ایم.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: این همایش فرصت مناسبی است تا بتوانیم با وظایف خود در قبال شهدا بیشتر آشنا شویم.
وی در پایان افزود: باید تلاش شود در این کنگره تمام منویات مقام معظم رهبری نیز محقق شود.
دبیر کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین هم در این نشست گفت: در زمانی که کشور با مخاطرات زیادی مواجه بود، مردم به میدان آمدند و با ایثارگری شهدا دشمن را ناکام کردیم.
سردار محمد شاهرخی افزود: در استانی مانند قزوین که نزدیک به سه هزار نفر از فرزندان آن جان خود را دادند تا انقلاب اسلامی باقی بماند وظیفه ما در امر گرامی داشتن یاد و خاطره آنان بسیار سنگین است.
وی، زنده نگاه داشتن یاد شهدا و عمل به فرهنگ شهادت را تنها راه نجات کشور در رسیدن به اهداف بلند خود دانست و گفت:شهدا متعلق به همه ملت هستند و دستگاه ها هر نوع امکانات مادی و معنوی را باید به کار ببرند تا این کنگره هرچه باشکوه تر برگزار شود.
وی با بیان اینکه کشور ما با فرهنگی که شهدا از خود برجای گذاشتند هیچگاه با چالش روبرو نخواهد شد، گفت: باید برای زنده نگاه داشتن و انتقال فرهنگ شهدا به آیندگان تلاش کرده و از این طریق برکات زیادی را نصیب مردم کنیم.
سردار شاهرخی در پایان اضافه کرد: در برگزاری کنگره شهدا نگاه قشری نباید داشته باشیم زیرا که آنان برای حفظ انقلاب و کشور، حریت و استقلال ملت، به جبهه رفتند.
کنگره سه هزار شهید استان مهر ماه سال جاری برگزار می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.