به گزارش ایرنا، معاون وزیر و رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین با تبریک هفته دولت افزود: چون نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی، دوران ستمشاهی و شرایط سخت جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، دشمنان با تحریف تاریخ و تغییر روایت ها به دنبال تاثیرگذاری بر اذهان این نسل هستند.
وی با اشاره به رونمایی از 2 جلد کتاب یاران امام و پایگاه های انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک در قزوین اظهارکرد: با انتشار اسناد ساواک در خصوص مبارزان و مجاهدان انقلابی می توانیم فضا و روایتی صحیح و درست از انقلاب اسلامی، مبارزین و یاوران امام راحل و نهضت انقلاب اسلامی را در دسترس جامعه و فراروی جوانان قرار دهیم و مورخان، پژوهشگران، محققین و اصحاب رسانه نیز به این اسناد گویا، بدون کمترین تحریف و تغییری دست یابند.
وی افزود: ما وارد جنگ گفت و گوها، روایت ها و گفتمان ها شده ایم و باید با تلاش مضاعف و عزم جدی در این راه روایت صحیح و سالم را به دست نسل سوم و چهارم انقلاب برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز سرویس های اطلاعاتی بزرگ دنیا بطور مستقیم، یا به صورت نیابتی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند و برای جمع آوری اطلاعات و تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم و مدیریت ادراکات تلاش می کردند.
وی با بیان تشدید هجمه اطلاعاتی دشمنان در برخی برهه ها، افزود: دولت یازدهم با هدایت و نظارت مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای نظام جمهوری اسلامی، توافق برجام را رقم زد، تا تحریم های ظالمانه شکسته و کشور از ذیل بند هفت منشور سازمان ملل خارج شود در حالیکه در برهه ای سرویس های اطلاعاتی تلاش می کردند از این فضا برای نفوذ و حضور استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: فرزندان متدین و سربازان گمنام نظام اسلامی در سازمان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اقدامات و تمهیدات مهم و سنگینی را در برابر و پاسخ به این هجمه ها انجام دادند، به گونه ای که رئیس جمهور در دفاع از وزیر اطلاعات در مجلس شورای اسلامی رضایت کامل خود را از این سازمان ابراز کرد.
وی اضافه کرد: در این مدت سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند بدون امنیتی کردن فضا، امنیت و آرامش را در کشور برقرار کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری با قدرت و صلابت عمل کنند.
معاون وزیر و رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات با اشاره به اقدامات جریان سلفی گری با آرم داعش برای نفوذ و هجوم به ایران ادامه داد: اقدامات سنگین و بسیار جدی در جنوب شرق، غرب و جنوب ایران اسلامی برای مقابله با این گروهگ تکفیری صورت گرفت و در نتیجه حدود 100 تیم از این فرقه ضاله شناسایی و منهدم شد.
وی افزود: حتی در یک از عملیات شناسایی و مقابله با این گروهک در چابهار، یکی از همکاران ما به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: احساس مردم در خصوص امنیت فردی، اجتماعی و امنیت کل در دستگاه ها مورد نظرسنجی قرار گرفته که حدود 88 درصد پاسخ گویان به صورت مطلق و نسبی در کشور احساس امنیت دارند و حدود 90 درصد از وضعیت امنیت کشور اظهار رضایت داشته اند.
وی در پایان با اشاره به رضایتمندی نسبی در میان مردم گفت: آرای رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای معرفی شده با رضایت عمومی انطباق دارد و وزیر دفاع، اطلاعات و کشور بالاترین رای اعتماد را به دست آوردند.
در ادامه این جلسه از کتاب یاران امام (ره) حاوی زندگی نامه و روایتی از مبارزات آیت الله شیخ هادی باریک ‌بین امام جمعه فقید قزوین و همچنین کتاب مساجد پایگاه های انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک که هر دو مجلد توسط وزارت اطلاعات جمع‌آوری و منتشر شده، رونمایی گردید.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.