صادق افشار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه فوتبال نیازمند تلاش جمعی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و نیروهای کارآمد است و اگر چند دهه گذشته به اندازه یک دهم صحبت‌های انجام شده از ظرفیت های خود استفاده می کردیم هم اکنون وضع فوتبال استان به مراتب بهتر از حالت کنونی بود.
وی با بیان اینکه با دانش و اطلاعات محدود نمی توان به فوتبال خدمت کرد،ادامه داد: وقتی بعضی مدیران و مربیان فوتبال استان از تجربه کافی برخوردار نبوده و حتی تجربه و سابقه مربیگری در لیگ قزوین و استان را ندارند چگونه می توانند به این رشته خدمت کنند؟
افشار افزود: باید قبول کرد برخی مربیان از قافله روز فوتبال عقب مانده و این موضوع هم از جمله دلایل عقب ماندگی و ضعف این رشته در قزوین به شمار می رود.
وی با اشاره به آینده فوتبال استان،افزود: فوتبال و فوتسال قزوین مرهون و مدیون باشگاههای خصوصی و تلاش افراد فداکار و زحمتکش در سراسر استان است که به تنهایی بار فوتبال و فوتسال استان را در مسابقات کشوری به دوش کشیده اند و اگر این افراد علاقه مند نبودند معلوم نبود چه بر سر این رشته می آمد.
این کارشناس فوتبال با بیان اینکه استان ما از استعدادهای فوتبالی فراوانی برخوردار است،اضافه کرد: فوتبال قزوین امروز در مسیری جدیدی حرکت می کند و در صورت توجه جدی مدیران و سرمایه گذاری بر جوانان مستعد آینده روشنی برای آن رقم خواهد خورد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط تیم کاسپین تنها نماینده فوتبال استان در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور،گفت: این تیم در 6 سال گذشته فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد و در سال گذشته نیز موفق به صعود نشد.
افشار ادامه داد: مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل آینده در 2 گروه 14 تیمی برگزار خواهد شد و شرایط صعود و نتیجه گرفتن بسیار سخت خواهد بود.
وی افزود: یکی از مشکلات فصول گذشته در کاسپین نبود شفافیت در مالکیت و اداره این تیم بود بنابراین برای فعالیت قانونمند کاسپین در فصل آینده چندین مورد باید اصلاح شود.
افشار ادامه داد: باید در وهله نخست مالکیت قانونی تیم فوتبال کاسپین روشن شود و اینکه بالاخره قرار است این تیم توسط کدام بخش و یا ارگان اداره شده و منابع مالی و هزینه های آن تامین شود.
وی افزود: در مرحله بعد باید مالک یا سازمان متولی اعضای هیات مدیره قانونی باشگاه را معرفی کنند و توسط اعضا، مدیرعامل قانونی باشگاه انتخاب شود.
این مربی فوتبال ادامه داد: باید در مرحله آخر یک مربی مناسب با شرایط ایده ال برای این تیم انتخاب شود.
وی با اشاره به تغییرات کادر فنی کاسپین در لیگ سال گذشته،گفت: استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه از تغییرات مهم کادر فنی کاسپین در لیگ گذشته بود و باید قبول کرد جوانگرایی و اعتماد به جوانان و نیروهای بومی فوتبال در سالهای آینده نتیجه خواهد داد.
افشار افزود: بررسی کارنامه بازیکنان غیر بومی در طول سالهای گذشته کاسپین به خوبی نشان می دهد که کادر فنی کاسپین در فصل سپری شده حداقل در حوزه بهره گیری از بازیکنان جوان و بومی عملکرد قابل دفاعی دارد،هرچند که تاوان این تغییر و توجه به جوانان را باشگاه با عدم صعود به لیگ بالاتر پرداخت کرد.
افشار اضافه کرد: باید این موضوع را هم درک کنیم که نتیجه مطلوب در لیگ های پایین فقط با صعود و ارتقای جایگاه یک تیم محقق می شود.
این کارشناس فوتبال افزود: کاسپین برای موفقیت و صعود به لیگ دسته اول کشور نیازمند سرمایه گذاری کلان و یک ساختار و استراتژی جدید است و با این هزینه های اندک و قطره چکانی هیچگاه به موفقیت نمی رسد.
وی با اشاره به انتخاب سعید دقیقی به عنوان سرمربی کاسپین در فصل گذشته ،افزود: کاسپین در فصل گذشته با هدایت دقیقی تمرینات ، مراحل آماده سازی و بازیکن گیری خود را در زمان مناسب شروع کرد و با توجه به اقداماتی که در باشگاه کاسپین صورت گرفت انتظار می رفت پس از چند سال طلسم صعود شکسته شود و شاهد حضور کاسپین در لیگ دسته اول کشور باشیم.
وی افزود:متاسفانه کاسپین به دلیل وجود برخی مشکلات در طول فصل از جمله کمبود بازیکن کارآمد به خصوص در هفته های پایانی با وجود فراهم بودن بستر لازم از صعود به مرحله بعدی باز ماند اما امیدواریم در سال جدید بالاخره این تیم طعم صعود را بچشد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.