به گزارش ایرنا،سال 96 با همه تلخی و شیرین های ورزشی آن گذشت و خاطرات بسیاری را برای جامعه بزرگ ورزش استان قزوین رقم زد تا جایی که تنها مدال ها و جام های کسب شده در تاریخ آن به ماندگاری سپرده شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته با تلاش مسئولان هیات های ورزشی اتفاقات خوبی برای استان رقم خورد که میزبانی بیش از 80 اردوی مختلف تیم های ملی و ساماندهی بیشتر هیات ها از جمله آنها بوده است.
عباس علائی مقدم افزود: کسب بیش از 200 مدال فراملی، صدها عنوان کشوری و مقام های متعدد، پخش مستقیم برنامه های ورزشی و برگزاری جشنواره و همایش ها از دیگر رویداهای خوب در سال 96 بودند.
وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین اعتبارات ورزشی استان با عنایت دولت و تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به سال های گذشته حدود چهار برابر افزایش یافت تا اعتباراتی بیش از تفاهم نامه هیات های ورزشی، پرداخت شود.
علائی مقدم با اشاره به خاطرات ناگوار ورزشی در سال 96، اضافه کرد: حضور نیافتن تیم والیبال قزوین در رقابت های لیگ برتر و صعود نکردن تیم فوتبال کاسپین به رقابت های لیگ یک از جمله رویدادهای تلخ ورزشی سال گذشته این استان بود.
به گفته وی، امسال با همت و تلاش مضاعف مسئولان استانی باید ضمن جبران کمبودهای سال گذشته، با حمایت از نمایندگان ورزشی خود در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک نوجوانان، خاطرات شیرین و به یادماندنی را برای ورزش استان رقم بزنیم.
وی، سرانه ورزشی کشور را حدود یک متر اعلام کرد و گفت: با اقدامات انجام شده توانسته ایم این را در استان به 86 سانتیمتر برسانیم.
به گفته وی، هم اکنون 204 فضای ورزشی در قزوین وجود دارد و بیش از 70 طرح ورزشی نیز در دست ساخت است.
علائی مقدم با اشاره به برنامه های ورزشی امسال، گفت: توسعه ورزش روستایی و راه اندازی خانه های ورزش در روستاها و نقاط کم برخوردار، توسعه نشاط اجتماعی، برگزاری همایش های پیاده روی و میزبانی اردوی آمادگی تیم های ملی ورزشی از جمله برنامه های ورزشی پیش بینی شده در سال جاری است.

*** ورزش قزوین در سال 96 خوش درخشید
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این خصوص گفت: سال گذشته 211 مدال فراملی توسط ورزشکاران این استان به دست آمد که انجام این مهم بیانگر سعی و تلاش ورزشکاران و مسئولان هیات های ورزشی بود.
افسانه حسن نایبی ادامه داد: در سال 96 و در بخش تیمی 9 مدال طلا، سه نقره و 6 برنز و در بخش انفرادی نیز 122 مدال طلا، 25 نقره و 44 برنز توسط ورزشکار کسب شد.
این مسئول ورزشی اضافه کرد: رشته کاراته با کسب 135 نشان رنگارنگ فراملی بیشترین مدال های ورزشی استان در سال گذشته را به خود اختصاص داد و رشته های هنرهای رزمی و تکواندو نیز به ترتیب با کسب 17 و 12 نشان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
به گفته وی، امیدواریم امسال نیز با همت و تلاش ورزشکاران استان قزوین شاهد درخشش آنان در رقابت های مختلف کشوری و بین المللی باشیم.
حسن نایبی ادامه داد: افزایش آمار جامعه بیمه شده ورزشی استان، افزایش بودجه و اعتبارات در کنار درگذشت چند چهره آشنای ورزشی از جمله منصور غلامی پیشکسوت کوهنوردی و بنیانگذار تکواندو قزوین از جمله رویدادهای شیرین و تلخ ورزش استان در سال گذشته بود.

***نقطه عطف ورزش استان در سال گذشته درخشش ورزشکاران آن بود
مسئول گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:درخشش ورزشکاران استان از جمله رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی جهان، بهمن عسگری ستاره کاراته ایران و جهان و حضور 70 ورزشکار استان در تیم های ملی نقطه عطف ورزش استان در سال گذشته بود.
بهزاد درویشی افزود: امیداواریم روند رو به رشد ورزش استان در سال جدید نیز با حمایت همه جانبه مسئولان ورزشی و حتی غیر ورزشی ادامه یافته تا ورزش جای خود را در میان آحاد جامعه بیش از پیش باز کند.
درویشی به نقاط ضعف ورزش استان در سال 96 اشاره کرد و گفت: گرایش پایین مردم به ورزش براساس آمارهای رسمی بیمه بسیار نگران کننده بوده که باید با برنامه ریزی و توسعه ورزش در سطوح مختلف جامعه، به رشد آن در سطح جامعه کمک کنیم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.