به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر پنجشنبه در آیین نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: جنبه های مادی و معنوی زندگی چنین شخصیت هایی برای ما درس آموز و الگو است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک همچنین گفت: این عالم با قدم نهادن در راه خدمت به دین و انقلاب اسلامی توفیق بزرگی را از آن خود ساخت.
وی گفت: آیت الله باریک بین از محضر اساتید بزرگی چون امام خمینی(ره) و همچنین امام موسی صدر و آیت الله بروجردی و شهیدان بهشتی و مطهری کسب فیض کرد و خود نیز منشاء خدمات زیادی به مردم مومن و ولایتنمدار قزوین بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از توفیقات بزرگ دیگری که علاوه بر تلمذ در محضر امام خمینی(ره) نصیب آیت الله باریک بین شد، مهاجرت ایشان به نجف و استفاده از درس علمایی چون آیت الله حکیم و خویی بوده است.
وی با بیان اینکه آیت الله باریک بین همچون دیگر شاگردان امام خمینی (ره) با پشت کردن به مواهب مادی قدم در راه کسب مواهب ارزشمند معنوی برداشت،افزود: احیای مدارس علمیه و مساجد قزوین و رونق آنها و مبارزه با جریان های فکری ضد دین از جمله سوابق برجسته این عالم بوده است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از آیت الله باریک بین باید به عنوان یک چهره برجسته و تاثیرگذار هم در جریانات مدرسه فیضیه در سال 42 و هم در مبارزات علیه طاغوت در سال 57 نام برد.
امام جمعه اراک همچنین گفت: آیت الله باریک بین علاوه بر خدمات دینی به مردم در حوزه های اجتماعی و رفاهی نیز منشاء برکات زیادی برای مردم قزوین بودند و بدون هیچ چشمداشتی نسبت به ساماندهی مراکز درمانی و بیمارستانی برای خدمت رسانی به مردم کوشیدند و همچنین در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در ساماندهی و اعزام رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از انقلاب و کشور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: با بررسی زوایای زندگی آیت الله باریک بین درمی یابیم که ایشان هیچگاه بدنبال دنیا نبود بلکه عزت اسلام و اهل بیت (ع) و مردم ایران را همواره مورد توجه داشت.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه قزوین از دیرباز تاکنون زادگاه و پرورشگاه شخصیت های بزرگی بوده است که در خدمت دین و مردم قرار داشته اند که از جمله آنها باید از آیت الله باریک بین نام برد،گفت: اینجا سرزمین عاشقان و دلباختگان خداست و جایی است که دشمن اگر چپ به دیار ما نگاه کند از مردمان همین سرزمین مشت محکمی دریافت می کند.
وی ادامه داد: یادگاران و شخصیت های بزرگ قزوین در دنیای اسلام کمتر نمونه دارند و حیف که نمیتوان قدر این شهر و عالمانش را با زبان و سخن بیان کرد.
آیت الله دری نجف آبادی در پایان گفت: دنباله روی اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی مسیری است که ما را به راه درست هدایت می کند و باید همواره در این مسیر که شهدا و علما آنرا طی کردند، حرکت کنیم.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و همچنین آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، عبدالمحمدزاهدی استاندار قزوین، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان و روح الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج، آیت الله علی محمد تاکندی و قدرت الله علیخانی نمایندگان ادوار مجلس خبرگان و شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان انتظامی و نظامی استان حضور داشتند.
آیت الله باریک بین، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین 19 فروردین ماه سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله باریک بین در سال 1309 شمسی در شهر قزوین متولد شد.
آن مرحوم از شاگردان درس خارج امام خمینی(ره) بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش برجسته ای در هدایت مردم قزوین و انتشار اعلامیه ها و افشاگری علیه رژیم طاغوت داشت.
نمایندگی مردم قزوین و زنجان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین و امامت جمعه قزوین از سال 1360 تا 1393 از جمله مسئولیت های آیت الله باریک بین بود.
آیت الله باریک بین همچنین از خانواده معظم شهدا و پدر شهید مرتضی باریک بین بود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.