به گزارش ایرنا، شهید عبدالله انصاریان فرزند ابراهیم 25 دی سال 1345 به دنیا آمد و به دلیل نظامی بودن پدر، سال های ابتدایی زندگی را در منطقه بشاگرد واقع در 260 کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس سپری کرد و پس از بشاگرد سه سال دیگر را در استان خوزستان گذراند و سرانجام به همراه خانواده به بندرعباس آمد.
وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان«حافظ» و راهنمایی را در مدرسه «شهید سایانی» به پایان رساند و دبیرستان را نیز در رشته ریاضی مدرسه «ابن سینا» به پایان رساند و چون علاقه زیادی به درس و تحصیل داشت همیشه موفقیت های خوبی در کسب نمره های درسی داشته است.
شهید انصاریان در سال 1360 عضو بسیج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پشت بند شد و فعالیت های فرهنگی و مذهبی را در این مسجد انجام می داد.
این شهید دانش آموز دفاع مقدس، پس از شهادت «فریدون انصاری» از دوستان شهید محله پشت بند به همراه دیگر دوستانش کتابخانه ای را به نام خود شهید انصاری در مسجد راه اندازی کردند.
شهید عبدالله انصاریان همچنین عضو فعال انجمن اسلامی مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا بود.
وی یکم تیرماه 1361 وارد اردوهای اسلامی هجرت شد و در مانورهای نظامی شرکت می کرد، در همین سال بود که به جبهه رفت و مدتی را در گردان رزمی لشکر 41 ثارالله(متشکل از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) خدمت کرد و پس از آن وارد واحد تخریب این لشکر شد.
این شهید که از تخریب چیان بسیار باتجربه ای بود و برای شناسایی و جمع آوری مین از میدان های مین اعزام می شد، در 19 دی 1365 در عملیات کربلای 5 براثر اصابت گلوله به پایش شهید شد.
مدفن این شهید دفاع مقدس در گلزار شهدای بندرعباس قرار دارد.
شهید انصاریان در بخشی از وصیت نامه اش که آن را در 9 تیرماه سال 1365 نوشته، آورده است: خداوند را شکر می کنم از این که مرا در این مملکت اسلامی قرارداد و به جبهه هدایت کرد، ان شالله همگی مان قدردان این نعمت باشیم که خداوند ما را در کشور ایران به رهبری امام خمینی قرار داده است.
وی عنوان می کند: وصیتی که برای شما پدر و مادر عزیزم دارم این است، شهادت آرزوی من بود و این راه را انتخاب کردم و شما در مرگ من صبر داشته باشید، اگر خواستید گریه کنید برای مظلومیت امام حسین(ع) و طفلانش گریه کنید، و این که من 22 روز روزه قضا دارم ان شالله بجا خواهید آورد.
شهید انصاریان در پایان وصیت نامه اش خطاب به برادران و خواهرش تاکید می کند: پیرو راه امام باشید و خودتان را در خدمت به اسلام قرار دهید و امام را دعا کنید.
9887/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.