امیر جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام آزادی تحت نظارت یا آزادی با دستبند و پابند از پاییز سال 96 در قزوین اجرایی شد و برای اولین مرحله 100 نفر از زندانیان استان تحت این نظام ایام عید را در خانه های خود گذراندند.
وی با تشریح طرح آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی،گفت: محکومان واجد شرایط به تشخیص دادگاه با توجه به قوانین جدید بازپروری و اصلاح مجرمان می توانند دوره محکومیت خود را با این سامانه های الکترونیکی بیرون از زندان سپری کنند.
جلالی اضافه کرد: در این طرح محدوده مشخصی برای حضور محکومان تعیین می شود و در صورت تلاش برای خروج از محدوده یا دستکاری پابند و دستبند هشدارها و آلارم های لازم به مرجع قضایی صادر می شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به شرایط لازم محکومان برای این طرح،افزود: نداشتن سابقه کیفری موثر،مشاهده حسن رفتار در محکوم،نداشتن شاکی خصوصی،رفع ضرر و زیان ایجاد شده توسط محکوم،نداشتن بیش از پنج سال حبس از جمله شرایط محکومان برای استفاده از طرح آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی است.
وی اضافه کرد: تقویت و توسعه استفاده از این سامانه ها رویکرد دستگاه قضایی است و امیدواریم در سال 97 نیز هدف گذاری لازم در این زمینه برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان و کاهش ورودی به زندان های استان تحقق یابد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اجرای این طرح نیز در استان با سرعت فوق العاده و با روند موفقیت آمیزی آغاز شده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: در طرح جایگزین حبس نیز که اجرای آن را پیگیری می کنیم، محکومان واجد شرایط دوره محکومیت خود را به جای زندان برای خدمت رسانی به مردم در نهادهای عمومی، شهرداری ها، آسایشگاه سالمندان،نهادهای حفاظت از محیط زیست سپری می کنند که این موضوع مورد استقبال زندانیان و نهادهای خدمات رسان قرار گرفته است.
حدود سه هزار و 500 زندانی در زندان های استان قزوین وجود دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.