به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قزوین، سیاوش شمسی پور افزود: موزه تنوع زیستی برای آشنایی مردم هر شهر با ویژگی‌های جانداران و حیات وحش هر استان راه اندازی شده و به عنوان خزانه ملی برای حفظ سرمایه‌های زیستی و امانتی جهت انتقال به نسل‌ های آینده به شمار می‌ رود.
وی اظهار داشت: این موزه ‌ها، نمونه‌ و ذخایر متنوع جانوری و گیاهی مورد عملیات‌ های شناسایی، ثبت، ضبط و طبقه بندی قرار گرفته و برای نسل‌ های آینده و به منظور ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش به جامعه، ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به محیط زیست، بررسی و بیان روند تکامل و دیگر اهداف نگهداری می‌شود.
شمسی پور اضافه کرد: به طور معمول حیواناتی که بر اثر تصادف های جاده‌ای، شکار توسط شکارچیان غیرمجاز و یا دلایل دیگر تلف می‌شوند، تاکسیدرمی (نمایش پیکر جانوران به مدت طولانی) شده و به موزه تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین منتقل می‌شوند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
مناطق دشت الله آباد واقع در منطقه فتح آباد بوئین زهرا و عرشه کوه در این استان نیز قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.