ابوالفضل محبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا یکی از مهمترین وظایف قوه قضاییه را براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیشگیری از وقوع جرم خواند و افزود: افزایش مهارت های اجتماعی و دانش حقوقی مقدماتی در سنین پایین می تواند تاثیر به سزایی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی داشته باشد.
وی به اجرای طرح قاضی-مدرسه در مدارس شهرستان البرز اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف نیاز سنجی و افزایش مهارت های اجتماعی و دانش حقوقی دانش آموزان طراحی شده است و تداوم اجرای آن در نهایت منجر به پیشگیری و کاهش وقوع جرم در مدارس می شود.
این مسئول قضایی با اشاره به مشارکت (قضات محاکم،دادسرا و کارشناسان امورفرهنگی) دادگستری و آموزش پرورش البرز در این طرح،گفت: قضات دادگستری با حضور در کلاس های درس مدارس به بیان علل مشکلات اجتماعی و شیوه پیشگیری از وقوع آنها پرداخته و با ارایه مطالب آموزشی برای افزایش دانش حقوقی و مهارت های زندگی دانش آموزان در سنین و پایه های مختلف اهتمام می ورزند.
وی از جمله مطالب آموزش ارایه شده در طرح قاضی-مدرسه را بیان نکات اخلاقی چون لزوم احترام به والدین و معلم، پایبندی به قانون خواند و گفت: ضرورت ارتقای مطالعه و تمرکز بر دانش اندوزی و پرهیز از استفاده نامتعارف از فضای مجازی مورد تاکید مدرسین قرار دارد.
محبی اضافه کرد: در این طرح همچنین علل ایجاد برخی آسیب های خانمان سوز ناشی از برنامه های شبکه های ماهواره ای مورد تحلیل واقع قرار می گیرد.
این مقام قضایی گفت: به واسطه ایجاد فضای تعاملی فرصتی مغتم پیش روی ما قرار می گیرد تا با شنیدن مشکلات دانش آموزان مقاطع و رشته های مختلف از دریچه نگاه آنها چالش های اجتماعی پیرامونی را مورد بررسی قرار دهیم وبا آگاهی از مطالبات اجتماعی و قضایی برای رسیدگی به آنها بکوشیم.
وی همچنین افزود: تلاش داریم طرح قاضی-مدرسه رابا تمرکز بر برگزاری جلسات با معلمان ارتقا یابد و علاوه بر صرفه جویی در وقت موضوعات مربوطه با شیوه مهارت آموزی آموزش و پرورش منطبق بوده تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد.
9884*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.