مریم بیدخام روز پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح کتابخانه گردی که همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کتابخانه امام خمینی(ره)برگزار شد،افزود: در اهمیت کتاب همین بس که آخرین معجزه پیامبر اکرم(ص) قرآن بوده که از دستور به خواندن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی یک کشور بستگی به آمار مطالعه آن دارد،افزود: متاسفانه آمار کشور و استان قزوین در این خصوص چندان رضایت بخش نیست و امروزه گسترش فضای مجازی نیز موجب شده تا افراد بهره لازم را از مطالعه نبرند.
بیدخام ادامه داد: نقش خانواده ها خصوصا مادران در ترویج مطالعه بسیار بالا است و مادران با قصه گیی به کودک از همان ابتدا و مدارس با ایجاد کتابخانه های کلاسی باید در افزایش آمار کتابخوانی گام بردارند.
وی همچنین گفت: در سطح جامعه نیز باید بسترهای مطالعه کتاب توسط مدیریت شهری در اماکن عمومی چون نانوایی ها و اتوبوس فراهم شود.
بیدخام افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در راستای عمل به رسالت ترویج کتابب خوانی با برگزاری برنامه هایی مانند مسابقات کتابخوانی در ایام و مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین حمایت از مولفان بومی تلاش می کند تا در تشویق و ترغیب مردم به مطالعه اثر بگذارد.
استان قزوین دارای 66 کتابخانه نهادی و مشارکتی است.
سرانه مطالعه در قزوین 15دقیقه است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.