به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تخریب دولت و زیر سوال بردن آن در جهت پیشبرد مقاصد سیاسی دور از اخلاق و انصاف است.
وی اضافه کرد: اگر آنچه برخی منتقدان می گویند که عامه مردم از برنامه های دولت ناراضی هستند، در استان هایی چون سیستان و بلوچستان که شاید بیشترین مشکلات را نسبت به دیگر مناطق کشور دارند رای آقای روحانی بیشتر از سایر نامزدها نبود.
آشناگر در ادامه به تخریب ها علیه دولت اشاره کرد و گفت: جایی که تخریب صورت گیرد باید رسیدگی شود و حتما همه چیز باید در چارچوب قانون باشد.
وی اضافه کرد: در اینکه برخی گروه ها وجود دارند که دولت را تضعیف کنند شکی نیست و اصلا اعتراضات شکل گرفته در دی ماه نیز ابتدا از موضوع نشات گرفت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: دولت از نقد رسانه ها و صاحب نظران استقبال می کند اما باید توجه داشت که نباید به بهانه انتقاد، یاس و نا امیدی در جامعه تزریق شود.
آشناگر به اولویت های دولت اشاره کرد و افزود: اولین اولویت دولت در دوره دوازدهم تامین آرامش و امنیت و دوری از التهاب آفرینی است چرا که التهاب، سمی مهلک برای توسعه پایدار است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود مشارکت مردم قزوین در حوزه سیاسی را بالا دانست و گفت: مردم این استان همواره حضور پررنگی در عرصه های سیاسی بویژه در پای صندوق های رای داشته و در انتخابات اخیر نیز با مشارکت 83 درصدی خود این موضوع را ثابت کردند.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی بالای مردم استان یک ظرفیت مطلوب برای مدیران در جهت بهره برداری از نشاط سیاسی به منظور رسیدن به توسعه همه جانبه در قزوین است.
وی با اشاره به اعتقاد مدیریت ارشد قزوین به استفاده از نیروهای توانمند و همچنین بهره گیری از ظرفیت بانوان و جوانان در بدنه مدیریتی استان،گفت: مسئولان دولت در قزوین تمایل دارند از تمام نیروهای توانمند و شایسته برای پست های مدیریتی استفاده کنند و در همین رابطه استاندار نیز در جهت عمل به وعده رییس جمهوری و دولت مبنی بر افزایش سهم بانوان و جوانان در مدیریت ها تلاش جدی دارد.
آشناگر همچنین گفت: تغییر چیدمان به قصد ترمیم و تبدیل به احسن تیم اجرایی استان موضوعی طبیعی است چرا که باید حتما از نیروهای کارآمدتر و با انگیزه تر در تصدی مسئولیت ها استفاده شود.
وی در ادامه با اشاره به بهبود وضع امنیتی و انتظامی قزوین در سال جاری،گفت: تصادف های منجر به فوت درون شهری 30 درصد و برون شهری12 درصد،سرقت ها و زورگیری ها هفت درصد و نزاع و درگیری دسته جمعی نیز17 درصد امسال در استان کاهش یافته اند و در کشفیات مواد مخدر نیز 38 درصد افزایش داشته ایم.
آشناگر با بیان اینکه باید تاب آوری جامعه را افزایش داد و برای کاهش آمار برخی ناهنجاری ها همچون خودکشی اقدام های جدی تری به عمل بیاوریم،افزود: در شاخص اقدام به خودکشی متاسفانه روند رو به رشد داشته ایم به گونه ای که این رقم امسال 30 درصد افزایش داشته است که در این خصوص باید کنترل ها و تدابیر بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تجمع های غیر مجاز طی سال جاری در استان 30 درصد کاهش داشته یافته اند، گفت: در جرایم خشن نیز استان آمار پایینی دارد و این نشان می دهد که می توان به راحتی در قزوین سرمایه گذاری کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تجمع های دی ماه امسال،گفت: تجمعات نباید مغایر با امنیت ملی و مخالف با مبانی اسلام باشد بلکه باید حتما با مجوز و بدون حمل سلاح و خشونت صورت بگیرد.
آشناگر اضافه کرد: اعتراضات و تجمع علیه سیاست های دولت یک مساله طبیعی در تمام دنیا است اما هیچ کدام از شهروندان ما نمی پذیرند که اعتراضات به تخریب و اقدامات خشونت آمیز و عبور از خط قرمزها بدل شود.
وی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر، عده ای از تجمعات مدنی سوءاستفاده کرده و موج سواری کردند و فرصت برای گروه های معاند نظام فراهم شد،افزود: بدون شک دولت، صف اعتراضات مدنی را از اعتراضات خشن جدا می داند و از انتقادهای سازنده و دلسوزانه نیز استقبال می کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: البته معتقدیم علت این اعتراضات باید ریشه یابی شده و راهکارهای برون رفت از آن شناسایی شوند و در این رابطه بهترین کار تعمیم گفتگوی سیاسی در سطح ملی و منطقه ای است.
وی همچنین گفت: در اعتراضات اخیر در خود قزوین مشکل حادی نداشتیم و تنها در تاکستان خسارت هایی داشتیم که آن نیز به خوبی مدیریت و کنترل شد.
این مسئول ادامه داد: درتجمعات اخیر در تاکستان 127نفر در اعتراضات اولیه دستگیر شدند که 52نفر در همان ابتدا و 51نفر با قید وثیقه آزاد شدند و 10نفر هم که اقدامات تخریبی علیه امنیت عمومی انجام داده بودند، زندانی شدند.
آشناگر همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره توجه به کارآمدی در انتصابات مدیران،گفت: نظام انتصابات ما بی اشکال نیست و می دانیم که جریان های سیاسی تمایل به تاثیرگذاری در انتصابات دارند و البته این بد هم نیست اما این رویه باید با یک سری اصول همخوانی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه صلاحیت های افراد برای تصدی مدیریت ها باید با رعایت مشارکت عمومی جریان های سیاسی پیگیری شود،خاطرنشان کرد: در کنار صلاحیت عمومی، شایستگی و کارآمدی هم لازم است چرا که دیگر وقتی برای آزمون و خطا نداریم.
آشناگر ادامه داد: دولت دوازدهم تکمیل دولت قبل است و انتصابات این دولت در راستای سیاست های رییس جمهوری بوده اما باید با تغییرات از ایستایی خارج شویم و دقت را نباید فدای سرعت کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین گفت: تمام گروه های سیاسی و شخصیت های تاثیرگذار باید این مساله را بپذیرند که مدیران ارشد از حقوق اولیه برای انتخاب فرد اصلح برخوردار هستند.
وی خاطرنشان کرد: فردی که برای تصدی پست های مدیریتی منصوب می شود حتما باید همسو با برنامه ها و سیاست های دولت باشد.
آشناگر افزود: قبول داریم که لابی نه تنها در این دولت بلکه در تمام دولت ها وجود داشته و هرچه بتوانیم در انتصابات، لابی ها را کمرنگ کرده و براساس ضوابط و اصول عمل کنیم، موفق تر خواهیم بود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: رسانه ها هم باید با انتقادات خود مسئولان ارشد را در انتصاب های به جا و مناسب کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی استان در سال های اخیر، ادامه داد: افزایش 5.6 دهم درصدی مصرف برق و افزایش 11.8درصدی مصرف گاز طبیعی و رشد در بسیاری از شاخص ها نشان می دهد که وضعیت اقتصادی استان با وجود همه مشکلات نسبت به دوره های قبلی مناسب تر است.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همچنان در جامعه وجود دارند و نمی توان آنها را منکر شد و همچنین مدعی نیستیم که همه مسایل کارگری در استان رفع شده است،افزود: بخش زیادی از این موضوع به فرسودگی خطوط تولید و صنایع، کمبود نقدینگی و ضعف مدیران واحدهای تولیدی مربوط است که برای رفع این مسایل در حال برنامه ریزی و اقدام هستیم.
آشناگر افزود: کاهش تجمعات کارگری به این معنا هستند که دولت هم با جدیت بر امور نظارت می کند و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی برای کمک به کارخانجات دارای مشکل نقدینگی با جدیت فعال هستند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.