مریم میرحسینی خبرنگار ولایت در مقدمه این گفت و گو نوشته است: الموت، آله آموت یا آشیانه عقاب‌ها یکی از مراکز تمدنی ایران است که شهرتش جهان را در نوردیده و به فرصتی بی‌بدیل برای بازشناسی تاریخ و تمدن کهن ایران زمین بدل گردیده است.
در ادامه این مطلب آمده است: الموت، نه فقط به حسن صباح و کاخ دژ او در بلندی گازرخان شناخته شده که به تنوع قومی و فرهنگی و نیز جاذبه‌های بسیار تاریخی و طبیعی‌اش نیز شهره است.
در بخش بعدی این مطلب آمده است: بی‌‌گمان، هر جا که سخن از الموت و قلاع اسماعیلیان در این منطقه کوهستانی و نیز حسن صباح به میان می‌آید، نام دکتر حمیده چوبک نیز هست، بانویی که الموت مدیون اوست، باستان شناسی که تمام همت خویش را صرف کاوش در لایه‌های ناپیدای کاخ دژ الموت کرده و بسیاری از اسرار مرکز حکومت اسماعیلیان در این سرزمین پر رمز و راز را با یافته‌های باستان شناسی خود هویدا ساخته است.
این روزنامه همچنین در مطلبی با تیتر با هر سه ازدواج در استان، یک خانواده فرو می پاشد به نقل از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از کاهش 8درصدی آمار ازدواج در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزوده است : آمار طلاق سیر صعودی خود را ادامه داد و در برابر هر 2/3 واقعه ازدواج، یک خانواده دچار فروپاشی شد.
برگزاری آیین معرفی خاما، رمان تازه یوسف علیخانی نویسنده قزوین در روز چهارشنبه 9اسفندماه، کشف 220میلیون ریال کالای قاچاق در قزوین، برگزاری جشنواره ملی فرهنگ و سنت های قزوین در نوروز97، ساماندهی ترافیک مسیر منتهی به آرامستان بهشت فاطمه(س) از دیگر عناوین شماره جدید روزنامه ولایت است.
ولایت تنها روزنامه محلی قزوین است که به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.