محمدعلی حضرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعطیلات نوروز 96، 2 میلیون و 100 هزار نفر از بناهای تاریخی قزوین بازدید کرده بودند و همچنین 275 هزار نفر نیز در هتل ها، میهمان پذیرها و دیگر اماکن اقامتی استان اقامت داشتند.
وی اظهار کرد: ضریب اشغال تخت های اماکن اقامتی قزوین در ایام نوروز تقریبا به 100 درصد می رسد و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با این وجود هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و تبدیل قزوین به یک مقصد اصلی گردشگری در کشور فاصله داریم و در این خصوص باید بیشتر تلاش کنیم.

** 'قزوین، نزدیک ترین مقصد' شعار امسال استان در حوزه گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: شعار قزوین نزدیک ترین مقصد را امسال برای حوزه گردشگری استان برگزیده ایم.
وی با اشاره به نزدیکی قزوین به تهران به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی ایران، گفت: نزدیک بودن به پایتخت و شهر بزرگی چون کرج یک ظرفیت مناسب برای جذب گردشگر به شمار می رود.
حضرتی همچنین افزود: تلاش داریم تا با همکاری با شهرداری و تبلیغات گسترده در سطح استان های تهران و البرز، شهروندان این استان ها را برای سفر نوروزی به قزوین دعوت کنیم.
وی اظهار کرد: نزدیکی راه و کاهش هزینه های مسافرت و نبود ترافیک در کنار وجود صدها جاذبه تاریخی و طبیعی جذابیت های سفر به قزوین برای شهروندان تهران و کرج به شمار می رود.
استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.