به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست هماهنگی نحوه اجرا و راه اندازی یک هزار نیروگاه خانگی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین، افزود: اجرای این طرح می تواند توسعه پیدا کند چرا که قزوین از نظر بهره مندی از نور آفتاب و درجه تابش جزو استان های برتر است.
وی با اشاره به اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار به مددجویان کمیته امداد متقاضی ایجاد نیروگاه های خانگی،اضافه کرد: این اعتبارات به شکل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین گفت: مددجویان از محل دریافت تسهیلات اقدام به خرید و نصب پنل های خورشیدی کرده و با فروش انرژی تولیدی از این نیروگاه های خانگی برای خود درآمدزایی می کنند.
حبیبی با بیان اینکه این طرح در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اجرا می شود، در ادامه گفت: هزینه نصب و راه اندازی هر نیروگاه برق خانگی 250 میلیون ریال است که از طریق تسهیلات اعطایی صندوق ولایت کمیته امداد تامین می شود.
وی یادآور شد: تا امروز 41 مورد از نیروگاه های خانگی در استان بهره برداری شده و در خصوص راه اندازی 162 نیروگاه دیگر نیز با پیمانکاران عقد قرارداد شده است.
حبیبی همچنین از سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در روستای قشلاق مرانلو در شهرستان بویین زهرا خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه 350میلیارد رالی می باشد که از طریق کمیته امداد و دفتر سرمایه گذاری استانداری تامین شده است.
6101*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.