به گزارش روز شنبه ایرنا، محمد همتیان در آیین افتتاح و تحویل یک واحد مسکونی بازسازی شده روستایی در بخش اسفروین از توابع شهرستان تاکستان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پی حادثه طوفان و سیل سال 95 در شهر اسفرورین و روستاهای اطراف احداث و بازسازی 501 واحد شهری و روستایی را از محل اعتبارات بازسازی مناطق آسیب دیده حوادث قهری در دستور کار قرار داد.
وی اظهار کرد: با تحویل این واحد مسکونی کار بازسازی واحدهای روستایی و شهری آسیب دیده از این حادثه به پایان رسید.
فرماندار تاکستان در این مراسم با اشاره به توجه ویژه دولت به روستاها گفت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور ضروری است اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت نظیر مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها با جدیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.
سیاوش طاهرخانی ادامه داد: امیدواریم با اهتمام جدی مسئولان و همت خود مردم شاهد احیای بافت های فرسوده و مقاوم سازی واحدهای مسکونی باشیم تا در هنگام حوادث قهری با کمترین تلفات انسانی مواجه شویم.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان تاکستان نیز در این مراسم گفت: طی 2 سال اخیر در جریان بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده شهری و روستایی این شهرستان تاکنون 300 واحد شهری با 10 میلیارد ریال اعتبار، 250 واحد روستایی با 50 میلیارد ریال اعتبار و 2 هزار و 800 واحد تعمیری با 180 میلیارد ریال اعتبار مراحل ساخت و تعمیرات خود را با نظارت مستقیم بنیاد مسکن شهرستان و استان قزوین سپری کردند.
سعید خدایاری خاطر نشان کرد: تسهیلات بلاعوض به متقاضیان به تعداد 550 فقره و به طور مجموع به میزان 15 میلیارد ریال پرداخت شده است .
شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان در 65 کیلومتری شهر قزوین واقع شده است.
شهرستان تاکستان 180 هزار جمعیت دارد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.