این مطلب که به قلم میترا بهرامی نوشته شده مروری کوتاه بر زندگی تعدادی از چهره‌های قزوین از جمله ابوالحسن اقبال آذر در موسیقی، حمدالله مستوفی در تاریخ و جغرافیا،علامه علی اکبر دهخدا در زمینه زبان و ادبیات فارسی و شهید محمدعلی رجایی تنها رییس جمهوری شهید ایران داشته است.
این مطلب همچنین سید اشرف الدین حسینی معروف به نسیم شمال، عارف قزوینی و عبید زاکانی را نیز از دیگر مشاهیر قزوین نام برده است.
'گردشگری با طعم خاطره' نوشته شیلا مقصودی از دیگر مطالب این هفته نامه است که در بخشی از آن به غذاهای قزوین و شیرینی های سنتی و منحصر به فرد آن از جمله قیمه نثار، شیرین پلو، مرصع پلو، دیماج، کوکو شیرین، آش دوغ، کالجوش و خوراک کپرگل و شیرینی هایی چون باقلوا پرداخته است.
تیتر اول این هفته نامه به 10 ماموریت مهم شهرداری قزوین در بودجه سال 97 اختصاص یافته و در آن به شفافیت درآمد و هزینه و حذف هزینه‌های غیرضروری، افزایش نشاط در شهر و کاهش آسیب های اجتماعی، حفظ باغستان سنتی و توجه به محیط زیست پایدار، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری، تامین سرانه محلات و توجه به محله محوری، مناسب سازی معابر برای افراد ناتوان، حفظ و احیای بافت تاریخی شهر، توجه به مناطق کم برخوردار، اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به حمل و نقل پاک اشاره شده است.
پیوند تاریخ و طبیعت در قزوین عنوان مطلب دیگری از هفته‌نامه پیام شهر است که با قلم مریم جواهران به معرفی برخی از اماکن دیدنی و ظرفیت های گردشگری در قزوین اعم از مساجد و مدارس، آرامگاه‌ها ،قلعه ها، امامزادگان، آب‌انبارها،عمارت ها و خانه ها، مناطق نمونه گردشگری، جاذبه های طبیعی، سراها و گرمابه ها پرداخته است.
افزایش منطقه حفاظت شده قزوین، پلمپ دفاتر تاکسی اینترنتی اسنپ در قزوین، اختصاص تسهیلات به جرائم دیرکرد چک های برگشتی عوارض نوسازی و خودرو، جشن نوروز قزوینی ها در دهکده طبیعت در گفت و گو با مدیرعامل شرکت دهکده باراجین، تاکید بر پروژه های گردشگری در محدوده تاریخی شهر در گفت و گو با مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و رونق صنعت گردشگری در کهن شهر قزوین با قلم الناز فشالنجی از دیگر عناوین این هفته نامه است.
هفته نامه پیام شهر نشریه شهردای قزوین است که به سردبیری عادله محرابی منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.